Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
HÜKÜMET SİSTEMLERİ HUKY549 - 3 + 0 7

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezli Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS7
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenciler bu dersi gördükten sonra Türkiye'deki hükümet sistemi sorununu daha iyi anlayacaklardır. Yine hükümet sistemi sorununun demokrasiyle olan ilişkilerini de daha iyi algılayabileceklerdir
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIHükümet kavramı, kuvvetler ayrılığı teorisi ve bu teorinin gelişimi, meclis hükümeti sistemi, parlamenter sistem, başkanlık sisteminin ayırt edici özellikleri, yarı-başkanlık kavramının iki-başlı yürütme ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi, Westminister modeli demokrasi, oydaşmacı demokrasi, ortaklıkçı demokrasi ve müzakereci demokrasi konuları incelenecektir
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş: Yürütme Kavramı ve Yürütmenin Nitelikleri
2. Hafta Kuvvetler Ayrılığı Teorisi ve Parlamentarizmin Evrimi
3. Hafta Parlementer Sistem
4. Hafta Parlamenter Sistem
5. Hafta Başkanlık Sistemi
6. Hafta Başkanlık Sistemi
7. Hafta Yarı-başkanlık kavramı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta İstikrar ve Etkinlik Kavramları
10. Hafta İstikrar ve Etkililik Kavramları, Farklı Hükümet Sistemlerinin Üstünlükleri ve Zayıf Yanları
11. Hafta Westminister Modeli Demokrasi ve Oydaşmacı Demokrasinin Temel Özellikleri
12. Hafta Seçim Sistemleri
13. Hafta Parti Sistemleri
14. Hafta Ortaklıkçı ve Müzakereci Demokrasi Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARNur ULUŞAHİN, Anayasal Bir Tercih Olarak Başkanlık Sistemi (Ankara: Yetkin Yayınları, 1999).

Nur ULUŞAHİN, Saf Hükümet Sistemleri Karşısında İki Başlı Yürütme Yapılanması (Ankara: Yetkin Yayınları, Ocak 2007).

Giovanni SARTORI, Karşılaştırmalı Anayasa Mühendisliği (çev. Ergun Özbudun) (Ankara: Yetkin Yayınları, 1997).

Arend LIJPHART, Çağdaş Demokrasiler: Yirmibir Ülkede Çoğunlukçu ve Oydaşmacı Yönetim Örüntüleri (Çev: Ergun Özbudun - Ersin Onulduran) (Ankara: Yetkin Yayınları, 1996)

3) Diğer kaynaklar

Arend LIJPHART "Consociational democracy," World Politics, Vol. 21, 1969, s. 207-225.

Arend LIJPHART, Democracy in Plural Societies: A Comparative Exploration (New Haven: Yale University Press, 1977).

Arend LIJPHART - Bernard GROFMAN (eds.) Choosing an Electoral System: Issues and Alternatives (New York: Praeger, 1984);

Arend LIJPHART, "Constitutional Choices for New Democracies," Journal of Democracy Vol. 2, 1991, s. 72-84.

Arend LIJPHART Electoral Systems and Party Systems: A Study of Twenty-Seven Democracies, 1945-1990 (New York: Oxford University Press, 1994).

Arend LIJPHART, "Constitutional design for divided societies," Journal of Democracy, Vol.15, No. 2, s. 96-109.


ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Örnek Olay İncelemesi,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Diğer160
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14684
Final Sınavına Hazırlık12828
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11212
Laboratuvar1400
Final Sınavı122
Ödevler41040
Toplam İş Yükü210
Toplam İş Yükü / 307
Dersin AKTS Kredisi7
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1
P1  X
P2 
P3  X
P4  X
P5  X
P6 
P7  X
P8  X