DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | . Servıs Servıs
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) ekonomik açıdan yeniliğin başlangıcı, dinamikleri ve sonuçlarının kapsamlı ve ileri düzeyde bir anlayış sağlar. 2) ödüller ve fikri mülkiyet, patent değerleri ve Ar-Ge yatırımlarının getirisi, doğrudan ve dolaylı ağ dışsallıklarından doğan fikri mülkiyet konuları gibi teşvik mekanizmalarının tasarımını kavrar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Dersin temel amacı; yenilik stratejilerini öğrenmek ve yeniliğin büyüme, istihdam gibi ekonomik değişkenlerle olan bağlantısının analiz etmektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Yenilik Nedir? | 2. Hafta | Yenilik ve Ekonomik Büyüme | 3. Hafta | Yenilik Yapma Teşvikleri ve Piyasa Aksaklığı | 4. Hafta | Yenilik Yapma Teşvikleri ve Piyasa Aksaklığı | 5. Hafta | Piyasa Yapısı ve Yenilik | 6. Hafta | Piyasa Yapısı ve Yenilik | 7. Hafta | Yeniliğin Yayılımı | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Ağ Piyasalarında Yeniliğin Stratejik Yönetimi | 10. Hafta | Ağ Piyasalarında Yeniliğin Stratejik Yönetimi | 11. Hafta | Yeniliğin İşgücü Piyasasına Etkileri | 12. Hafta | Yeniliğin İşgücü Piyasasına Etkileri | 13. Hafta | Fikri Mülkiyet Kanunu Temelleri | 14. Hafta | Fikri Mülkiyet Kanunu Temelleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | S. Scotchmer, Innovation and Incentives, MIT Press, 2004. Adam B. Jaffe and Josh Lerner, Innovation and Its Discontents: How Our Broken Patent System is Endangering Innovation and Progress, and What to Do About It, Princeton University Press, 2006. Patent Reform Act 2011
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Sorun/Problem Çözme |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Mini-Sınav | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | 1 | 55 | 55 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 70 | 70 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | 301 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |