Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgi üretme, kullanma ve değerlendirme becerilerini geliştirir, 2) Bilimsel araştırma yöntemleri kavramlarınır, 3) Bir araştırmanın gerçekleştirilmesi, sonuçların yorumlanması ve sunumu becerilerini kazanır, 4) Bilimsel bir makale kritiğinin yapılabilmesi kabiliyetlerini kazanır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Ders kapsamında sağlık hizmetlerinde niteliksel ve niceliksel araştırma yöntemleri tanıtılarak problemlere güvenilir ve geçerli çözümler aramak amacı ile, planlı ve sistemli olarak, verilerin toplanması, analizi (çözümlenmesi), yorumlanarak değerlendirilmesi ve rapor edilmesi ele alınacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Temel Kavramlar ve Tanımlamalar
2. Hafta
Verilerin Betimlenmesi
3. Hafta
Tanımlayıcı İstatistikler
4. Hafta
Tablo ve Grafik Yöntemleri
5. Hafta
Sınıflanmış Verilerden Bilgi Elde Edilmesi
6. Hafta
Olasılık ve Olasılık Dağılımları
7. Hafta
Örnekleme
8. Hafta
Örnekleme Dağılımları
9. Hafta
Normal Dağılım
10. Hafta
Parametre Tahminleri
11. Hafta
Güven Aralıkları
12. Hafta
Olasılığa giriş
13. Hafta
Sürekli olasılık dağılımları
14. Hafta
Normal dağılım
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Lu Ann Aday, Designing, conducting health surveys, Jossey-Bass, A Wiley Company,2006, www.joseybass.com Stephen Polgar, Shane A. Thomas, Introduction to Research in the Health Sciences, Churchill Livingstone, 2001. Gordon H. DeFriese, Ricketts, Thomas C. Ricketts, Jane S. Stein, Methodological Advances in health Services Research,AUPHA Pres, Health Administration Press. Bedford A Fubara, Burton S. Mguni, Research Methods in Management, 1995, Minerva Pres Ronald Czaja, Johnny Blair, Designing Surveys: A Guide to Decisions and Procedures, 1996, Pine Forge Press. Kenneth D. Balley, Methods of Social Research, 1987, Macmillan Publishing. David De Vaus, Surveys in Social Research, 2002. Altman,Douglas G. Practical statistics for medical research Chapman & Hall/CRC London 1999 Dupont, William D. Statistical modeling for biomedical researchers [electronic resource] Cambridge University Press Cambridge 2002
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Proje
1
40
Devam
1
10
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
1
15
15
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
2
10
20
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
1
15
15
Proje
1
25
25
Makale İnceleme
4
6
24
Toplam İş Yükü
285
Toplam İş Yükü / 30
9,5
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ