DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezli Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Yusuf Tansel İç
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir sistem, eleman ve süreci, istenilen ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi kazanır 2) Çok disiplinli takım çalışması yürütebilme becerisi kazanır 3) Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi kazanır 4) Kalite kontrol faaliyetlerini uygulayabilme ve sonuçları değerlendirme becerisi kazanır 5) Güncel kalite güvence ve kalite yönetimi sistemlerini kurabilme ve yürütebilme becerisi kazanır
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | İstatistiksel kalite kontrolü temel kavram ve teknikleri . Toplam kalite ve kalite yönetimi. Kalite güvence sistemi analiz ve tasarımı. Uluslararası kalite belgeleri. Güvenilirlik ve deney tasarımları. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Kalite kavramı ve tarihsel gelişimi | 2. Hafta | İstatistiksel proses kontrol (ÖSA, yetenek analizi) | 3. Hafta | İstatistiksel proses kontrol (değişken kontrol kartları) | 4. Hafta | İstatistiksel proses kontrol (niteliksel kontrol kartları) | 5. Hafta | Standardizasyon-Ulusal ve Uluslararası Standard organizasyonları | 6. Hafta | Kalite Yönetim Sistemi Standardları ve bağlantılı diğer standardlar | 7. Hafta | Kalite Yönetim Sistemi Prensipleri, TS EN ISO 9000 Kalite | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Belgelendirme faaliyetleri-ulusal ve uluslararası | 10. Hafta | Akreditasyon faaliyetleri-ulusal ve uluslararası | 11. Hafta | Ödev sunumları | 12. Hafta | Diğer Yönetim sistemi standardları | 13. Hafta | Yönetim Sistemlerinin entegrasyonu | 14. Hafta | Entegre Belgelendirme faaliyetleri |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Montgomery, D. (2001) Intro to Statistical Quality Control, John Wiley & Sons; TS-EN ISO 9000: 2000: Kalite Yönetim Sistemleri standard serisi
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Proje | 1 | 30 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 14 | 196 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 25 | 25 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 14 | 14 | Toplam İş Yükü | | | 306 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,2 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |