Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Temel öğrenme ve öğretme yöntem, teknik ve methodlarını anlar. 2) İlişkilendirmenin, keşfetmenin ve yapılandırmacılığın önemini kavrar. 3) Kavramsal, işlemsel, cebirsel ve geometrik, matematiksel düşünmenin ve dilin önemini kavrayıp matematiksel farkındalık geliştirir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Matematik Öğrenimi: Aktarma, buluş, yapılandırma. Matematiksel Bilinç: Kavramsal ve işlemsel, cebirsel ve geometrik, dilin rolü, matematiksel düşünme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Matematik öğrenme: ilişkilendirme
2. Hafta
Uygulama
3. Hafta
Matematik öğrenme: Keşfetme
4. Hafta
Uygulama
5. Hafta
Matematik öğrenme: Yapılandırmacılık
6. Hafta
Uygulama
7. Hafta
Genel Tekrar
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Matematiksel Farkındalık
10. Hafta
Kavramsal ve işlemsel farkındalık
11. Hafta
Cebirsel ve geometrik farkındalık
12. Hafta
Matematiksel düşünme
13. Hafta
Genel Uygulama
14. Hafta
Genel Tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Matematicheskii institut im. V.A. Steklova., Matematika, ee soderzhanie metody i znachenie., Mathematics, its content, methods, and meaning. Edited by A. D. Aleksandrov, A. N. Kolmogorov [and] M. A. Lavrentev. Translated by S. H. Gould and T. Bartha. Cambridge, Mass., M.I.T. Press [1964, c1963]
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Eğitim-Uygulama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Makale Sunuşu
1
20
Toplam(%)
40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
40
Finalin Başarıya Oranı(%)
60
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
12
4
48
Final Sınavına Hazırlık
1
20
20
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)
1
20
20
Danışmanla Toplantı
5
2
10
Makale Sunuşu
1
10
10
Toplam İş Yükü
153
Toplam İş Yükü / 30
5,1
Dersin AKTS Kredisi
5
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ