Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı bir bakış açısı geliştirir, güncel gelişmeleri farklı bakış açılarından sorgular. 2) Aslında hiçbir şeyin ilk bakışta görünmediği gibi olduğunu anlar. 3) Medyanın propaganda ve güç unsuru olabileceğini kavrar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Noam Chomsky'ye göre şiddet diktatörlüğün, medya ise demokrasinin aracıdır. Medyanın önemine atıf yapan bu söylemden yola çıkarak, bu derste medyanın siyasetçiler ve diğer gündemi belirleyenler kişiler tarafından gerçeğin inşa edilmesi ("constructivism") yolunda nasıl kullanıldığı gösterilecektir. Derste ayrıca medya ve etik, medyanın sorumluluğu, medya ve ayrımcılık gibi konulara geniş yer verilecektir.
Medya Teorileri II: Sembolik Etkileşim, Moral Panik Teorisi ve Postmodern Teori
6. Hafta
Medya Analizi I: Kim, Hangi Kanalda, Kime, Ne Amaçla, Hangi Etkiyle Ne Söylüyor? Şifre, Şifrelemek ve Şifreyi Okumak
7. Hafta
Medya Analizi II: Televizyon Haberleri
8. Hafta
Medya Analizi III: "Bayrağın Etrafında Toplama Sendromu" ve Bir Propaganda Aracı Olarak Medya
9. Hafta
Medya Analizi IV: Bir Direnme ve Bağımsız Haber Alma Aracı olarak Medya
10. Hafta
Medya Analizi V: Medyada Savaş ve Barış
11. Hafta
Vaka Analizi I: 1991 Körfez Savaşı ve CNN
12. Hafta
Vaka Analizi II: 2003 Irak İşgali ve El-Cezire
13. Hafta
Vaka Analizi III: Medyanın 11 Eylül ile İmtihanı
14. Hafta
Vaka Analizi IV: Türkiye'de Medyanın Hükümet ile İmtihanı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
John J. Macionis and Ken Plummer: Sociology. A Global Introduction, Third Edition, 2005. Cynthia Boaz: "War and Foreign Policy Framing in International Media", Peace Review: A Journal of Social Justice, 17, 2005. Cynthia Boaz: "War and Peace in the Media", Peace Review: A Journal of Social Justice, 17, 2005. David Miller (ed.) Tell Me Lies: Propaganda and Media Distortion in the Attack on Iraq, London: Pluto Press, 2004. Sheldon Rampton and John Stauber: Weapons of Mass Deception: The Uses of Propaganda in Bush's War on Iraq, New York: Penguin, 2003. Edward Herman and Noam Chomsky: Manufacturing Consent, New York: Pantheon, 1988. Denis McQuail: Mass Communication Theory: An Introduction, 4th edition, 2000. Edward S. Herman and Robert W. McChesney: The Global Media, 2001.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
3
40
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
4
10
40
Final Sınavına Hazırlık
1
80
80
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
3
30
90
Proje
1
50
50
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ