Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Feminist Uluslararası İlişkiler Kuramları hakkında derinlikli bilgi edinir; 2) Uluslararası politika üzerine eleştirel irdeleme sunabilmek için gereken teorik ve metodolojik birikime sahip olur; 3) Uluslararası siyaseti toplumsal cinsiyet perspektifiyle incelemek için gereken bilgiyi edinir; 4) Anaakım uluslararası ilişkiler okumalarındaki belli başlı temaların toplumsal cinsiyetle bağlantısını kurar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ders, Uluslararası İlişkiler disiplini ve Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları arasındaki bağlantı noktalarının irdelenmesi üzerinden işler. Uluslararası İlişkiler disiplininde yerleşik teorik perspektifler kapsamında ele alınmayan toplumsal cinsiyet olgusunun ulusal, bölgesel ve uluslararası düzlemleri kesen bir değişken olarak kabulünün uluslararası politikaya bakışta sağladığı açılımlar ve bu açılımların işaret ettiği politika önerileri dersin genel içeriğini oluşturmaktadır. Buradan hareketle, yerleşik Uluslararası İlişkiler disiplinindeki ana temalar Toplumsal Cinsiyet Perspektifinin sunmuş olduğu analitik araçlarla incelenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş: Toplumsal Cinsiyete Bakmak
2. Hafta
Feminist Kuramlar ve Epistemolojiler
3. Hafta
Uluslararası İlişkiler Kuramları ve Cinsiyetçi Yaklaşımlar
Uluslararası Ekonomi Politiğe Feminist Bakış - 1: Toplumsal Cinsiyet ve Gelişme
9. Hafta
Uluslararası Ekonomi Politiğe Feminist Bakış - 2 : Toplumsal Cinsiyet ve Neoliberal Küreselleşme
10. Hafta
Uluslararası İlişkilerde Kadınların Yeri - 1: Seks Ticareti
11. Hafta
Uluslararası İlişkilerde Kadınların Yeri - 2: Küresel Feminizm
12. Hafta
Uluslararası İlişkilerde Kadınların Yeri - 3: Kadınlar ve Barış Hareketleri
13. Hafta
Sunumlar
14. Hafta
Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
J. A. Tickner, Gendering World Politics: Issues and Approaches in the Post-Cold War Era, Columbia University Press, 2001. C. Enloe, Maneuvers: The International Politics of Militarizing Women's Lives, University of California Press, 2000. C. Hooper, Manly States: Masculinities, International Relations and Gender Politics, Columbia University Press, 2001. L. Beneria, Gender, Development and Globalization: Development as if All People Mattered, Routledge, 2003. R. Keohane, "Beyond Dichotomy: Conversations Between International Relations and Feminist Theory," International Studies Quarterly, 42(1) (1998). C. Sylvester, Feminist International Relations: An Unfinished Journey, Cambridge University Press 2002.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
3
30
Proje
1
40
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
4
10
40
Final Sınavına Hazırlık
1
80
80
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
3
30
90
Proje
1
50
50
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ