Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Farklı savaş ve barış teorileri hakkında derinlikli bilgi sahibi olur. 2) Negatif ve pozitif barış kavramsallaştırmaları arasındaki temel ayrımları öğrenir ve bu kavramsallaştırmaların reel politikle bağlantısını kurar. 3) Anaakım güvenlik yaklaşımlarını eleştirel analize tabi tutar. 4) Küresel dinamiklerle barış çalışmaları arasındaki bağlantıyı kurmak için gereken teorik bilgiye sahip olur.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Derste, Uluslararası İlişkiler disiplininde 1960lardan itibaren gelişmeye başlayan Barış Çalışmaları literatürünün temel varsayımları, kavramsallaştırmaları, politika önerileri ele alınmaktadır. Dersin kapsamında, öncelikle Barış Çalışmaları'nın teorik kökenlerine, bu kökenlerin ortaya çıktığı uluslararası bağlam ve bu bağlamın temel reel politik sorunlarına odaklanılmaktadır. Ardından, Barış Çalışmaları literatüründe somutlanan, savaş, barış ve güvenlik kavramsallaştırmalarına yönelik katkılar ele alınmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersin Tanıtımı ve Derse Genel Giriş
2. Hafta
Klasik Savaş ve Barış Teorileri
3. Hafta
Barış ve Çatışmaların Çözümlenmesine Anaakım Yaklaşımlar
4. Hafta
Anaakım Savaş ve Güvenlik Anlatıları karşısında Eleştirel Teoriler
5. Hafta
Yapısal Şiddet ve Barış: Anlamlar, Teorik Açılımlar, Aktörler
6. Hafta
Barış ve Küresel Adalet
7. Hafta
Barış ve Uluslararası Ekonomi Politik
8. Hafta
Barış ve Toplumsal Cinsiyet
9. Hafta
Barış Aktivizmi - Ulusal ve Uluslararası Örnekler - 1
10. Hafta
Barış Aktivizmi - Ulusal ve Uluslararası Örnekler -- 2
11. Hafta
Barış ve Yapıcı Müdahale - Ulus-Devletler ve Küresel Toplum
12. Hafta
Sunumlar
13. Hafta
Sunumlar
14. Hafta
Dönemin gözden geçirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
David P. Barash and Charles P. Webel, Peace and Conflict Studies, Thousand Oaks, London, New Delhi: Sage, 2002. Kit R. Christensen, Nonviolence, Peace and Justice: A Philosophical Introduction, Broadview Press, 2009. Charles Webel and Johan Galtung, Handbook of Peace and Conflict Studies, Routledge, 2007. David Cortright, Peace: A History of Movements and Ideas, Cambridge University Press, 2008. Gene Sharp (et.al), Waging Nonviolent Struggle: 20th Century Practice and 21st Century Potential, Porter Sargent Publ., 2005.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
3
30
Proje
1
30
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
4
10
40
Final Sınavına Hazırlık
1
80
80
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
3
30
90
Proje
1
50
50
Toplam İş Yükü
305
Toplam İş Yükü / 30
10,16
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ