Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  İnsan Kaynakları Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
STRATEJİK İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İKA501 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor İpek Kalemci Tüzün
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İnsan Kaynakları politikalarını nasıl hayata geçireceğini ve rekabet avantajını nasıl elde
2) Örgütlerin sistematik ve stratejik yapılar olduğunu öğrenir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERyok
DERS TANIMIStratejik yönetim sürecinde İKY'nin rolü, İKY anlayışında yaşanan gelişmeler, stratejik insan kaynakları planlaması, personel ihtiyacının tahmini ve stratejik açıdan önemi, personel seçimi ve yerleştirme eğitim ve geliştirme faaliyetleri, stratejik İKY açısından iş analizleri, kariyer yönetimi, iş değerleme, ücret yönetimi, performans yönetimi konuları ele alınarak bütünsel bir perspektif sunulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta İnsan Kaynaklarının Stratejik Önemi
2. Hafta Stratejik Uygulama ve Ekonomik Değer: İç ve Dış Dengeler
3. Hafta İş Sistemleri
4. Hafta İK Bölümünün Rolü
5. Hafta Kendini Yöneten Takımlar
6. Hafta Katılımcılık
7. Hafta Eğitim ve Gelişim
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Kültür
10. Hafta Performans Değerlendirme
11. Hafta Farklılık
12. Hafta Bilgi Paylaşımı
13. Hafta Hizmet Sektörü Çalışanlarının Yönetimi
14. Hafta Yön Birliği ve Motivasyon
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPfeffer, Jeffrey. The Human Equation: Building Profits by Putting People First. Boston, MA: Harvard Business School Press, 1998, chapters 1 and 2.
Rubinstein, Saul R., and Thomas A. Kochan. Learning from Saturn: Possibilities for Corporate Governance and
Film: Breakdown at Eastern Airlines
Nordstrom Department Store. Center for Human Resources, Wharton School of the University of Pennsylvania. Simons, Robert. "Control in an Age of Empowerment." Boston, MA: Harvard Business Review, March 1995. Reprint No. 95211.
Employee Relations. Ithaca, NY: Cornell University/ILR Press, 2001.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Örnek Olay İncelemesi,Diğer,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi1410140
Final Sınavına Hazırlık14342
Ders Saati13339
Ara Sınava Hazırlık8324
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler14040
Toplam İş Yükü287
Toplam İş Yükü / 309,56
Dersin AKTS Kredisi10
DİL
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1  X  
P2  X  
P3  X  
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15