Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EKOLOJİ GNK422 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Çevre ve doğal kaynaklar hakkında bilgi ve bilince ve bunları nasil koruyacağı hakkında bilgi ve duyarlılığa sahip olabilecek,
2) Çevre bilincini öğrencilere kazandırabilecek ve bu konuda toplumsal duyarlılık çalışmalarına katılabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIEkolojide temel kavramlar, ekosistem, besin zinciri ve besin ağı, ekolojik piramitler, yaşam birlikleri, populasyonlar, komuniteler, enerji döngüsü, madde döngüsü, insanlığın ekolojik sorunları, dünyada ve Türkiye'de çevre korumacılık.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Temel ekolojik kavram ve ilkeler
2. Hafta Ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı
3. Hafta Habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, yaşamın devamı
4. Hafta Toprak "biome"ları
5. Hafta Enerji akışı
6. Hafta Maddenin dolaşımı
7. Hafta Maddenin dolaşımı
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Nüfus artışı, Ekolojik etki
10. Hafta Erozyon, ormanların yok olması, kentsel çevreler Davranış kirliliği, çevre kirlenmesi
11. Hafta Bataklıklar ve atık su, duyarlı insanların tepkisi, çevreyle ilgili karar verme
12. Hafta Toprak ve su kaynakları ve bunların yönetimi, koruma, kültür ve ilkel yaşam, global bakış
13. Hafta Ekolojik konu ve sorunlar, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar.
14. Hafta İlköğretim programlarında çevre eğitimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAydoğdu,M., Gezer K., Çevre Bilimi Anı Yayıncılık, 2006
Yıldız, K., Sipahisoğlu, Ş., Yılmaz M., Çevre Bilimi Gündüz Eğitim ve Yayıncılık 2001
Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ., Savaşcı, S., Paslı, N., Kaynaş S., Ekoloji I ISVAK 1997
Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ., Savaşcı, S., Paslı, N., Kaynaş S., Ekoloji II ISVAK 2001
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer,Sorun/Problem Çözme
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2
P1   
P2   
P3   
P4   
P5   
P6   
P7   
P8   
P9   
P10   
P11   
P12   
P13   
P14   
P15   
P16   
P17  X   X
P18  X   X