Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Çevre ve doğal kaynaklar hakkında bilgi ve bilince ve bunları nasil koruyacağı hakkında bilgi ve duyarlılığa sahip olabilecek, 2) Çevre bilincini öğrencilere kazandırabilecek ve bu konuda toplumsal duyarlılık çalışmalarına katılabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Ekolojide temel kavramlar, ekosistem, besin zinciri ve besin ağı, ekolojik piramitler, yaşam birlikleri, populasyonlar, komuniteler, enerji döngüsü, madde döngüsü, insanlığın ekolojik sorunları, dünyada ve Türkiye'de çevre korumacılık.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Temel ekolojik kavram ve ilkeler
2. Hafta
Ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı
3. Hafta
Habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, yaşamın devamı
4. Hafta
Toprak "biome"ları
5. Hafta
Enerji akışı
6. Hafta
Maddenin dolaşımı
7. Hafta
Maddenin dolaşımı
8. Hafta
Ara sınav
9. Hafta
Nüfus artışı, Ekolojik etki
10. Hafta
Erozyon, ormanların yok olması, kentsel çevreler Davranış kirliliği, çevre kirlenmesi
11. Hafta
Bataklıklar ve atık su, duyarlı insanların tepkisi, çevreyle ilgili karar verme
12. Hafta
Toprak ve su kaynakları ve bunların yönetimi, koruma, kültür ve ilkel yaşam, global bakış
13. Hafta
Ekolojik konu ve sorunlar, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşlar.
14. Hafta
İlköğretim programlarında çevre eğitimi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Aydoğdu,M., Gezer K., Çevre Bilimi Anı Yayıncılık, 2006 Yıldız, K., Sipahisoğlu, Ş., Yılmaz M., Çevre Bilimi Gündüz Eğitim ve Yayıncılık 2001 Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ., Savaşcı, S., Paslı, N., Kaynaş S., Ekoloji I ISVAK 1997 Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ., Savaşcı, S., Paslı, N., Kaynaş S., Ekoloji II ISVAK 2001