Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FİZİK VE CANLI BİLİMLERİ GNK421 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) GDO lu organizmalar hakkında tartışabilecek,
2) Organ bağışının önemini kavrayabilecek,
3) Çevrede bulunan zararlı atıkların mikroorganizmalar yardımıyla yok edilmesini kavrayabilecek,
4) Kimyasal atık ve biyolojik etkilerini öğrenebilecek,
5) Biyolojide nanoteknolojinin kullanımını öğrenebilecek,
6) Biyolojik sensörler ve genetic kopyalamayı kavrayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı fiziğe giriş ve uygulamalarını canlılar bilimiyle ilişkilendirmektir. Öğrenciler sadece fizik öğrenmekle kalmayıp, fiziğin biyoloji ve tıp alanlarında uygulamaları hakkında önemli ölçüde bilgi sahibi olacaklardır. Kurs süresince fizik, canlılar biliminden verilen örneklerle öğretilecektir. Dönem boyunca öncelikle işlenecek konular, madde ve hareket bilimi olan mekanik, sıvılar, dalgalar, ses ve termodinamiktir. Ders daha sonra elektrik ve elektrik akımı, elektromagnetizm çerçevesinde magnetizm ve konunun bağlantıları ile devam edecektir. Bir kaç hafta süresince optiğin işlenmesinin ardından kısaca özel görelilik çalışmaları ele alınacak ve son bir kaç hafta kuantum mekaniği ve nükler fiziğin işlenmesiyle ders tamamlanacaktır. Molekular biyolojide elektroforez ve elektriğin gücü, hücrenin elektriksel ögeleri, sinir, modern ışık ve elektron mikroskopisi, CT ve MR tarama, laser ve tıbbi uygulamaları, nükleer tıpta radyoizotoplar gibi konu ve alanlarda canlılar bilimiyle sayısız ilişkiler kurulacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Genetiği değiştirilmiş organizmalar (GDO).
2. Hafta Kök hücre teknolojisi.
3. Hafta Organ nakilleri ve organ bağışının önemi.
4. Hafta Biyolojinin toplum bilim ve teknoloji açısından önemi.
5. Hafta İlaçların ve kozmetik ürünlerin geliştirilme süreçleri ve doğa üzerindeki etkileri.
6. Hafta Çevreye zarar veren maddelerin ortadan kaldırılmasında mikroorganizmaların kullanılması.
7. Hafta Hazır gıdalar, hazırlanma süreçleri ve tehlikeleri.
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Kimyasal maddeler (ilaçlar, boyalar, deterjanlar) ve biyolojik etkileri.
10. Hafta Yakın çevremizdeki organizmalar (tek hücreliler, ev akarları, böcekler) ve sağlığa etkileri.
11. Hafta Biyolojik sensörler.
12. Hafta Genetik kopyalama.
13. Hafta Biyolojide nanoteknolojinin kullanımı.
14. Hafta Biyoinformatik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARTopal Ş., 2006. Biyogüvenlik ve Biyoteknoloji
Rifkin J. Biyoteknoloji Yüzyılı ,Genlerden Yararlanma ve Dünyayı Yeniden Kurma Evrim Yayınları
Öner M., 1988, İleri Endüstriyel Mikrobiyoloji Ders Notları
Gündüz T., 1994, Çevre Sorunları
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6
P1           
P2           
P3           
P4           
P5           
P6           
P7           
P8           
P9           
P10           
P11           
P12           
P13           
P14           
P15           
P16           
P17  X   X   X   X   X   X
P18  X   X   X   X   X   X