Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İnsan hakları kavramını bilebilecek, 2) İnsan haklarının tarihi gelişimini ve demokrasi anlayışlarını bilebilecek, 3) Felsefe ve demokrasi eğitimi, eğitimde fırsat eşitliği, demokrasi ve eğitim programı, aile ve demokrasi eğitimi ilişkilerini bilebilecek, 4) Temel eğitim programı ve demokrasi eğitimi arasındaki ilişkiyi bilebilecek, 5) Demokratik sınıf ortamının gereklerini uygulayabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
İnsan hakları kavramı, tarihi gelişimi ve insan haklarının türleri, demokrasi anlayışları, demokrasi ilkeleri, din-bilim-laiklik-demokrasi, felsefe ve demokrasi eğitimi, eğitimde fırsat eşitliği, demokrasi ve eğitim programı, aile ve demokrasi eğitimi, okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi, temel eğitim programı ve demokrasi eğitimi, orta öğretim ve demokrasi eğitimi, yüksek öğretim ve demokrasi eğitimi, demokratik sınıf ortamı.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
İnsan hakları kavramı, tarihi gelişimi ve insan haklarının türleri
2. Hafta
Demokrasi anlayışları, demokrasi ilkeleri
3. Hafta
Din-bilim-laiklik-demokrasi
4. Hafta
Felsefe ve demokrasi eğitimi
5. Hafta
Eğitimde fırsat eşitliği
6. Hafta
Demokrasi ve eğitim programı
7. Hafta
Aile ve demokrasi eğitimi
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Okulöncesi eğitim ve demokrasi eğitimi
10. Hafta
Temel eğitim programı ve demokrasi eğitimi
11. Hafta
Orta öğretim ve demokrasi eğitimi
12. Hafta
Yüksek öğretim ve demokrasi eğitimi
13. Hafta
Demokratik sınıf ortamı
14. Hafta
Genel tekrar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Yeşil, R., (2002). Okul ve Ailede İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. Nobel Yayın Dağıtım Gülmez, M., (2001). İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi. TODAİE Yayınları.