Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Roman, öykü, tiyatro, şiir, masal gibi edebi metinleri analiz edebilirler. 2) Edebi metin yaratma süreçlerini gerçekleştirebilirler. 3) Edebi metinler yaratabilirler. 4) Edebi metinleri karşılaştırabilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok.
DERS TANIMI
Bu ders kapsamında öğrencilerin çeşitli edebi metinleri analiz ederek metin oluşturma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Yazınsal metin nedir?
2. Hafta
Kurmaca metnin başlıca özellikleri, kurmaca metin estetiği.
3. Hafta
Tür (roman, öykü, küçürek öykü, şiir vb.) ve metin bilgisi, metin çözümleme ve uygulamaları.
4. Hafta
Tür (roman, öykü, küçürek öykü, şiir vb.) ve metin bilgisi, metin çözümleme ve uygulamaları.
5. Hafta
Metinsel ögeler, metin çözümleme ve uygulamaları.
6. Hafta
Karakter yaratımı, metin çözümleme ve uygulamaları.
7. Hafta
Eylem, olay örgüsü, çatışma, gerilim, metin çözümleme ve uygulamaları.
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Zaman, mekan ve sahne, metin çözümleme ve uygulamaları.
10. Hafta
Zaman, mekan ve sahne, metin çözümleme ve uygulamaları.
11. Hafta
Anlatma, bakış açısı ve anlatıcı, metin çözümleme ve uygulamaları.
12. Hafta
Anlatma, bakış açısı ve anlatıcı, metin çözümleme ve uygulamaları.
13. Hafta
Diyalog, monolog, bilinç akışı, metin çözümleme ve uygulamaları.
14. Hafta
Tema, motif, üslup, metin çözümleme ve uygulamaları.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
-Gülsoy, Murat (2015). Büyübozumu: Yaratıcı Yazarlık. İstanbul: Can Yayınları. -Gümüş, Semih (2014). Yazar Olabilir miyim? Yaratıcı Yazarlık Dersleri. İstanbul: Notos Yyaınları. -King, Stephen (2016). Yazma Sanatı. İstanbul: Altın Kitaplar. -May, Stephen (2012). Yaratıcı Yazarlık. İstanbul: Optimist Yayınları. -Temizkan, Mehmet (2014). Yaratıcı Yazma Süreci. Ankara Pegem Akademi Yyaıncılık. -Wood, James (2013). Kurmaca Nasıl İşler? (Çev. Ekin Bodur), İstanbul: Sanat ve Kuram Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Diğer
1
100
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ