DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 4 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Öğrenciler derste bahsedilen temel felsefe teorilerini açıklayabilecek, 2) Öğrenciler felsefe teorileri karşılaştırabilecek ve değerlendirebilecek, 3) Öğrenciler bir durumun farklı yönlerini görebilecek ve farklılıkları değerlendirebilecek, 4) Öğrenciler anlaşmazlıkların kaynağını nasıl açıklayabileceğini, bakış açısı teori farklılıklarının üstesinden nasıl gelecebileceğini bilebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Felsefedeki temel problemlerin ve kavramların genel araştırması, metafizik ve epistemolojik sorunlara temel felsefe makaleleri ile desteklenmiş giriş.
|
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş | 2. Hafta | Bilgi Teorisi | 3. Hafta | Ampirizm ve rasyonalizm | 4. Hafta | Bilgi ve ispat | 5. Hafta | Ahlaki felsefe | 6. Hafta | Normatif etikler | 7. Hafta | Pratik etikler, Meta-etik | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Akıl felsefesi | 10. Hafta | Mantık ve aklın doğasına yaklaşımlar | 11. Hafta | Akıl-vücut problemi | 12. Hafta | Politik felsefe | 13. Hafta | İdeolojiler | 14. Hafta | Özgürlük |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Philosophy for AS and A2 edt. by:Elizabeth Burns and Stephan Law |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 30 | Ödev | 1 | 20 | Mini-Sınav | 2 | 10 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |