Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
FELSEFE GNK211 - 2 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Öğrenciler derste bahsedilen temel felsefe teorilerini açıklayabilecek,
2) Öğrenciler felsefe teorileri karşılaştırabilecek ve değerlendirebilecek,
3) Öğrenciler bir durumun farklı yönlerini görebilecek ve farklılıkları değerlendirebilecek,
4) Öğrenciler anlaşmazlıkların kaynağını nasıl açıklayabileceğini, bakış açısı teori farklılıklarının üstesinden nasıl gelecebileceğini bilebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIFelsefedeki temel problemlerin ve kavramların genel araştırması, metafizik ve epistemolojik sorunlara temel felsefe makaleleri ile desteklenmiş giriş.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Bilgi Teorisi
3. Hafta Ampirizm ve rasyonalizm
4. Hafta Bilgi ve ispat
5. Hafta Ahlaki felsefe
6. Hafta Normatif etikler
7. Hafta Pratik etikler, Meta-etik
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Akıl felsefesi
10. Hafta Mantık ve aklın doğasına yaklaşımlar
11. Hafta Akıl-vücut problemi
12. Hafta Politik felsefe
13. Hafta İdeolojiler
14. Hafta Özgürlük
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARPhilosophy for AS and A2 edt. by:Elizabeth Burns and Stephan Law
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev120
Mini-Sınav210
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4      X   X
P5       
P6       
P7       
P8       
P9      X   X
P10       
P11       
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17      X   X
P18