DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 5 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Filiz Kalelioğlu
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sosyal yazılımları ve sosyal ağları tanımlayabilecek, 2) Sosyal yazılımların ve sosyal ağların yararlarını ve kullanım amaçlarını ifade edebilecek, 3) Sosyal yazılımları ve sosyal ağları eğitimde kullanım örneklerini tartışabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır. |
DERS TANIMI | Web 2.0 ile benzer anlamda kullanılan sosyal yazılımların ve sosyal ağların tanıtımı, ne tür teknolojiler kullanıldığı. Sosyal yazılımlar ve sosyal ağlar nasıl olmalıdır? Hangi sosyal ağların hangi öğretim yöntemleri ile daha verimli kullanılabileceği sosyal ağ ve yazılımların mobil teknolojilere etkisi.Sosyal ağların öğretimi pekiştirmek için ne şekilde kullanılabileceği, akademisyenler, öğrenciler açısından faydaları, sosyal ağların bilgisayar okuryazarlığı konusundaki katkıları, P2P ağları ve etiksel öğeler. Bu ders en güncel akademik yayınları da içerecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Sosyal yazılımlar ve ağlara ilişkin temel kavramlar, | 2. Hafta | Sosyal yazılımlar ve ağların tarihçesi, kullanım amaçları ve ülkeler bazında kullanım düzeyleri | 3. Hafta | Sosyal yazılımlar ve ağlarda etik ve kurallar | 4. Hafta | Blog | 5. Hafta | Wiki | 6. Hafta | Flickr ve Creative Commons | 7. Hafta | Facebook | 8. Hafta | Ara Sınav | 9. Hafta | Twitter | 10. Hafta | Forum | 11. Hafta | Sohbet | 12. Hafta | Google ve bileşenleri | 13. Hafta | Sosyal yazılımların eğitim amaçlı kullanım örnekleri | 14. Hafta | Sosyal yazılım ve ağlarda değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | 1) Gülbahar, Y. (2012). e-öğrenme (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. 2) Gülbahar, Y., Kalelioğlu, F. & Madran, O. (2010). Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı.http://orcun.madran.net/yayinlar/sosyal_aglarin_egitim_amacli_kullanimi.pdf 3) How to Use Social Software in Higher Education. http://www.icamp.eu/wp-content/uploads/2009/01/icamp-handbook-web.pdf 4) Social software and learning.http://www2.futurelab.org.uk/resources/documents/opening_education/Social_Software_report.pdf 5) Creative Commons. http://creativecommons.org/
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 20 | Ödev | 5 | 20 | Toplam(%) | | 40 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |