Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Uygun yöntem ve teknikleri kullanılarak etkili bir şekilde ders anlatabilecek, 2) Eğitim programında yer alan öğrenim kazanımlara göre uygun yöntemleri seçebilecek ve etkinlikler düzenleyebilecek, 3) Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanabilecek, 4) Bilgisayar laboratuvarında kullanılan yazılımların kullanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Mikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuvar çalışmaları v.b.). Bilgisayar Laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Öğretmen Yeterlikleri
2. Hafta
Yeni Program Hakkında Bilgilenme - Ölçme Değerlendirme
3. Hafta
Bilgisayar Laboratuvarı Yönetimi/Yönetim Yazılımları
4. Hafta
1.1 - 1.2 nolu öğrenme alanları
5. Hafta
1.3 - 1.4 nolu öğrenme alanları
6. Hafta
1.5 - 1.6 nolu öğrenme alanları
7. Hafta
1.6 - 2.1 nolu öğrenme alanları
8. Hafta
2.2 - 2.3 nolu öğrenme alanları
9. Hafta
2.3 - 2.4 nolu öğrenme alanları
10. Hafta
3.1 - 3.2 nolu öğrenme alanları
11. Hafta
3.1 - 3.2 nolu öğrenme alanları
12. Hafta
3.3 - 3.4. nolu öğrenme alanları
13. Hafta
4.2 - 4.3 nolu öğrenme alanları
14. Hafta
4.2. - 4.3 nolu öğrenme alanları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Açıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Ögrenme. (2. Baski). Egitim Dünyasi Yayinlari. Arends, R. I. (2000). Learning to Teach (5th Ed.). USA: McGraw -Hill Companies Inc. Demirel, Ö. (2002). Ögretme Sanati (4. Baski). Anakar: PegemA Yayincilik. Education World: URL: www.education-world.com Funderstanding. URL: www.funderstanding.com Gözütok, F. D. (2004). Ögretmenligimi Gelistiriyorum (2. Baski). Ankara: Siyasal Kitabevi. Gözütok, F. D. (2006). Ögretim Ilke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks Egitim ve Danismanlik Hiz. Hollingworth, P. M. & Hoover, K. H. (1999). Ilkögretimde Ögretim Yöntemleri. Ankara Üniversitesi Rektörlügü Yayinlari. No: 214. Teaching and Learning Resources. URL: ctls.concordia.ca/resources/teachingtechnology.shtml Teach-nology. URL: http://www.teach-nology.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ödev
1
20
Proje
1
40
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ