Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II BÖTE308 Altıncı Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI3
YARIYILAltıncı Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IProfesör Doktor Filiz Kalelioğlu
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Uygun yöntem ve teknikleri kullanılarak etkili bir şekilde ders anlatabilecek,
2) Eğitim programında yer alan öğrenim kazanımlara göre uygun yöntemleri seçebilecek ve etkinlikler düzenleyebilecek,
3) Alternatif değerlendirme yöntemleri kullanabilecek,
4) Bilgisayar laboratuvarında kullanılan yazılımların kullanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIMikro Öğretim uygulamaları (Bilgisayar dersi Öğretim Programından seçilecek konularda öğrencilerin, sınıfta plan hazırlayıp, ortam, araç-gereç ve materyalleri düzenleyerek ders sunmaları ve sunuların öğretmenlik bilgi ve becerileri yönünden değerlendirilmesi). Alana özgü uygulamalar (uzaktan kontrol sistemleri, laboratuvar çalışmaları v.b.). Bilgisayar Laboratuvar ortamlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi, bilgisayar eğitiminde ölçme ve değerlendirme: portfolyo uygulamaları, performans testleri, gözlem formları vb. Öğretmenlik yeterlikleri.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Öğretmen Yeterlikleri
2. Hafta Yeni Program Hakkında Bilgilenme - Ölçme Değerlendirme
3. Hafta Bilgisayar Laboratuvarı Yönetimi/Yönetim Yazılımları
4. Hafta 1.1 - 1.2 nolu öğrenme alanları
5. Hafta 1.3 - 1.4 nolu öğrenme alanları
6. Hafta 1.5 - 1.6 nolu öğrenme alanları
7. Hafta 1.6 - 2.1 nolu öğrenme alanları
8. Hafta 2.2 - 2.3 nolu öğrenme alanları
9. Hafta 2.3 - 2.4 nolu öğrenme alanları
10. Hafta 3.1 - 3.2 nolu öğrenme alanları
11. Hafta 3.1 - 3.2 nolu öğrenme alanları
12. Hafta 3.3 - 3.4. nolu öğrenme alanları
13. Hafta 4.2 - 4.3 nolu öğrenme alanları
14. Hafta 4.2. - 4.3 nolu öğrenme alanları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAçıkgöz, K. Ü. (2003). Aktif Ögrenme. (2. Baski). Egitim Dünyasi Yayinlari.
Arends, R. I. (2000). Learning to Teach (5th Ed.). USA: McGraw -Hill Companies Inc.
Demirel, Ö. (2002). Ögretme Sanati (4. Baski). Anakar: PegemA Yayincilik.
Education World: URL: www.education-world.com
Funderstanding. URL: www.funderstanding.com
Gözütok, F. D. (2004). Ögretmenligimi Gelistiriyorum (2. Baski). Ankara: Siyasal Kitabevi.
Gözütok, F. D. (2006). Ögretim Ilke ve Yöntemleri. Ankara: Ekinoks Egitim ve Danismanlik Hiz.
Hollingworth, P. M. & Hoover, K. H. (1999). Ilkögretimde Ögretim Yöntemleri. Ankara Üniversitesi Rektörlügü Yayinlari. No: 214.
Teaching and Learning Resources. URL: ctls.concordia.ca/resources/teachingtechnology.shtml
Teach-nology. URL: http://www.teach-nology.com
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev120
Proje140
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4       
P5       
P6       
P7       
P8    X    
P9  X   X   X  
P10  X   X   X  
P11        X
P12       
P13       
P14       
P15       
P16       
P17       
P18