Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bilgisayarın temel bileşenlerini ve işlevlerini tanımlayabilecek, 2) Donanım bileşenlerinin tarihsel gelişimini ve güncel kapasitelerini öğrenebilecek, 3) Bilgisayarın bileşenlerinin performans ve fiyat değerlendirmesini yapabilecek, 4) Eğitim amaçlı öğrenme ortamları için bilgisayar sistemi önerebilecek, 5) Farklı marka ve modeldeki bilgisayar parçalarını karşılaştırabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
PC; tarihsel gelişim ve mantık; Anakarta giriş; CPU'ya giriş; CPU ve anakart. Köprüler; CPU'nun detayları; Moores kanunu, Cache; veri ve talimatlar; CPU örnekleri; RAM; RAM teknolojileri; detaylar, Chipsetler; Giriş/Çıkış (G/Ç) sistemi; ISA, PCI gibi slotlar; Buslar; adaptörler, Harddiskler; floppy, CDROM, vb; ATA, SATA, Bir bilgisayar kasası toplama stratejileri ve donanım sorunlarının çözüm yolları. Overclock ve benchmark kavramları. Multimedya sistemi, sistem yazılımı ve terminoloji, yeni teknolojiler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Bilgisayarın Tarihçesi
2. Hafta
Temel Donanım Bileşenleri
3. Hafta
Ana kart
4. Hafta
İşlemci
5. Hafta
Depolama Birimleri
6. Hafta
Ekran ve Ekran Kartıları
7. Hafta
RAM ve ROM
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Ağ donanımı
10. Hafta
Ses Donanımı
11. Hafta
Görüntü Araçları ve WebCam'ler
12. Hafta
Yazıcı
13. Hafta
Tarayıcılar
14. Hafta
Proje Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) O'Leary, T.J., & O'Leary, L. I.(2006) Computing Essentials 2006 Complete Edition. Boston: Mc Graw Hill.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Sunum,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Uygulama/Pratik
6
15
Proje
1
30
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ