Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÖĞRETİM TASARIMI BÖTE206 Dördüncü Yarıyıl (Bahar) 2 + 2 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI2
YARIYILDördüncü Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) İhtiyaç analizi yapabilecek,
2) Görev/iş/amaç analizi yapabilecek,
3) Öğrenenlerin analizini yapabilecek,
4) Öğretim hedefleri yazabilecek,
5) Ölçme araçlarını geliştirebilecek,
6) Öğretim stratejilerini belirleyebilecek,
7) Materyal seçebilecek / geliştirebilecek,
8) Biçimlendirici ve erişi değerlendirmesi yapma
becerilerini kazanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIÖğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Öğretim tasarımının anlam ve önemi
2. Hafta Öğretim tasarımı modelleri
3. Hafta Öğretim tasarımı modellerinim karşılaştırılması
4. Hafta İhtiyaç / problem analizi
5. Hafta İhtiyaç / problem analizi
6. Hafta Öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi
7. Hafta Öncelik ve koşulları belirleme
8. Hafta ARASINAV
9. Hafta Eğitim amaçlarını belirleme
10. Hafta Öğretimsel hedefler yazma
11. Hafta Ölçme ve değerlendirme kriterlerini belirleme
12. Hafta Öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi
13. Hafta Öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi
14. Hafta Uygulama ve değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR1) Yalın, H. İ. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 29. Baskı,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

2) Akkoyunlu, B., Altun, A., Soylu M., (2008), Öğretim Tasarımı, Maya Akademi

3) Fer, S., Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık, 2008.

4) Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı, Önder Matbaacılık, Ankara

5) Seels, B., Glasgow, Z. (1990). Exercises in Instructional Design, OH: Merrill

6) Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. C., Keller, J. M., & Russell, J. D. (2005). Principles of instructional design. Performance Improvement, 44(2), 44-46.

7) Leshin, C. B.; Pollock, J., Reigeluth, C. M. (1992). Instructional Design Strategies and Tactices

8) Dick, W., Carey, L. (1992). The Systematic Design of Instruction

10) Reigeluth, C. M. (Ed.). (2013). Instructional design theories and models: An overview of their current status. Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Ödev210
Uygulama/Pratik410
Proje120
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8
P1  X              
P2               
P3              X  
P4  X              
P5               
P6               
P7               
P8  X       X     X    
P9            X    
P10  X   X   X   X   X   X   X   X
P11               
P12               
P13              X  
P14               
P15               
P16               
P17               
P18