Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İhtiyaç analizi yapabilecek, 2) Görev/iş/amaç analizi yapabilecek, 3) Öğrenenlerin analizini yapabilecek, 4) Öğretim hedefleri yazabilecek, 5) Ölçme araçlarını geliştirebilecek, 6) Öğretim stratejilerini belirleyebilecek, 7) Materyal seçebilecek / geliştirebilecek, 8) Biçimlendirici ve erişi değerlendirmesi yapma becerilerini kazanabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Öğretim tasarımının anlam ve önemi, sistem anlayışı ve generik modelleme, öğretim tasarım modellerinin tanıtılması, ihtiyaç ve problem analizi, öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi, konu-içerik ve görev analizi, öncelik ve koşulların belirlenmesi, eğitim amaçlarının belirlenmesi, öğretimsel hedeflerin yazımı, ölçme ve değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi, öğretim teorileri ve stratejileri, hedeflere-içeriğe ve ortama uygun öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi, öğretimin sistem tasarımı, öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi, proje yönetimi, bilgi yayılım ve dağılımının incelenmesi.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Öğretim tasarımının anlam ve önemi
2. Hafta
Öğretim tasarımı modelleri
3. Hafta
Öğretim tasarımı modellerinim karşılaştırılması
4. Hafta
İhtiyaç / problem analizi
5. Hafta
İhtiyaç / problem analizi
6. Hafta
Öğretim ortamı (öğrenci, içerik ve örgüt -organizasyon) analizi
7. Hafta
Öncelik ve koşulları belirleme
8. Hafta
ARASINAV
9. Hafta
Eğitim amaçlarını belirleme
10. Hafta
Öğretimsel hedefler yazma
11. Hafta
Ölçme ve değerlendirme kriterlerini belirleme
12. Hafta
Öğretim materyali seçimi ve geliştirilmesi
13. Hafta
Öğretim tasarımı teorileri ve modelleri kullanarak öğretimin tasarlanması, geliştirilmesi
14. Hafta
Uygulama ve değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
1) Yalın, H. İ. (2017). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, 29. Baskı,Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
2) Akkoyunlu, B., Altun, A., Soylu M., (2008), Öğretim Tasarımı, Maya Akademi
3) Fer, S., Öğretim Tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık, 2008.
4) Doğan, H. (1997). Eğitimde Program ve Öğretim Tasarımı, Önder Matbaacılık, Ankara
5) Seels, B., Glasgow, Z. (1990). Exercises in Instructional Design, OH: Merrill
6) Gagne, R. M., Wager, W. W., Golas, K. C., Keller, J. M., & Russell, J. D. (2005). Principles of instructional design. Performance Improvement, 44(2), 44-46.
7) Leshin, C. B.; Pollock, J., Reigeluth, C. M. (1992). Instructional Design Strategies and Tactices
8) Dick, W., Carey, L. (1992). The Systematic Design of Instruction
10) Reigeluth, C. M. (Ed.). (2013). Instructional design theories and models: An overview of their current status. Routledge.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
30
Ödev
2
10
Uygulama/Pratik
4
10
Proje
1
20
Toplam(%)
70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
70
Finalin Başarıya Oranı(%)
30
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ