Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ EĞT313 - 3 + 0 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Emine Cabı
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) nitel araştırmalara ilişkin bir içgörü kazanır
2) nitel araştırma metotlarını kullanarak araştırma yapar
3) nitel araştırma ile ilgili ders sonunda bir öneri hazırlar
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilerin nitel araştırma hakkında iç görü kazanmalarını sağlamak. Bunun yanı sıra nitel araştırma teknikleri kullanılarak öğrencilere araştırma yaptırtmak ve yayınlatmak.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Bilimsel Araştırma Paradigmaları, Bilimsel Araştırma Yöntemlerinde Temel Dönüşümler
2. Hafta Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri
3. Hafta Nitel Araştırma Desenleri
4. Hafta Nitel Araştırma Süreci
5. Hafta Nitel Araştırmada Örneklem
6. Hafta Görüşme- Odak Grup Görüşmesi
7. Hafta Gözlem
8. Hafta Doküman İncelemesi- Mecaz yoluyla nitel veri toplama
9. Hafta Nitel Araştırmalarda Veri Analizi
10. Hafta Nitel Araştırmada Geçerlik ve Güvenlik
11. Hafta Durum (Örnek Olay) Çalışması
12. Hafta Nitel Araştırma Sonuçlarının Yazılması
13. Hafta Nitel Araştırma Sonuçlarının Kullanılması
14. Hafta Araştırmaların Sunulması
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARCreswell, J. W. (2013). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among five approaches. Sage Publications: London: UK.
Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık.
Berg, B. L., & Lune, H. (2011). Qualitative Research Methods for the Social Sciences (8th Edition). Boston, MA: Allyn & Bacon
Mann, C. & Stewart, F. (2002). Internet Communication and Qualitative Research. Sage Publication: London: UK
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje150
Makale Sunuşu150
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1  X   X   X
P2     
P3     
P4     
P5     
P6  X   X   X
P7     
P8     
P9     
P10  X   X   X
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18