Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim ve Psikolojinin, eğitim psikolojisinin tanım ve işlevlerini bilecektir. 2) Çocuk ve ergen gelişimi, fiziksel, toplumsal, bilişsel, duygusal ve ahlaki gelişimini açıklayacaktır. 3) Öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, günümüzdeki öğrenme kuramlarını anlatabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş
2. Hafta
Eğitim psikolojisine giriş ve araştırma yöntemleri
3. Hafta
Sosyal çevre ve Sosyo-duygusal gelişim
4. Hafta
Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
5. Hafta
Zeka ve kişilikte bireysel farklılıklar
6. Hafta
Sıra dışı öğrenciler
7. Hafta
Tekrar
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Öğrenmede davranışsal ve sosyal-bilişsel yaklaşımlar
10. Hafta
Öğrenmede bilgi-işleme yaklaşımı
11. Hafta
Öğrenmede sosyal-yapısal yaklaşım
12. Hafta
Planlama, yönerge verme ve teknoloji
13. Hafta
Eğitimde motivasyonun yeri ve önemi
14. Hafta
Standard testler ve Öğretme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Slavin, R.E. (1997). Educational Psychology: Theory and Practice. (5th ed) Allyn & Bacon. MA: Nedham Heights. Woolfolk. A. (1998). Educational Psychology. (7th ed). Allyn & Bacon. MA: Nedham Heights.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Proje
1
20
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ