Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ EĞT142 İkinci Yarıyıl (Bahar) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILİkinci Yarıyıl (Bahar)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim ve Psikolojinin, eğitim psikolojisinin tanım ve işlevlerini bilecektir.
2) Çocuk ve ergen gelişimi, fiziksel, toplumsal, bilişsel, duygusal ve ahlaki gelişimini açıklayacaktır.
3) Öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler, günümüzdeki öğrenme kuramlarını anlatabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIEğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş
2. Hafta Eğitim psikolojisine giriş ve araştırma yöntemleri
3. Hafta Sosyal çevre ve Sosyo-duygusal gelişim
4. Hafta Bilişsel gelişim ve dil gelişimi
5. Hafta Zeka ve kişilikte bireysel farklılıklar
6. Hafta Sıra dışı öğrenciler
7. Hafta Tekrar
8. Hafta ARA SINAV
9. Hafta Öğrenmede davranışsal ve sosyal-bilişsel yaklaşımlar
10. Hafta Öğrenmede bilgi-işleme yaklaşımı
11. Hafta Öğrenmede sosyal-yapısal yaklaşım
12. Hafta Planlama, yönerge verme ve teknoloji
13. Hafta Eğitimde motivasyonun yeri ve önemi
14. Hafta Standard testler ve Öğretme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSlavin, R.E. (1997). Educational Psychology: Theory and Practice. (5th ed) Allyn & Bacon. MA: Nedham Heights.
Woolfolk. A. (1998). Educational Psychology. (7th ed). Allyn & Bacon. MA: Nedham Heights.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Proje120
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3
P1     
P2     
P3     
P4     
P5     
P6     
P7     
P8     
P9      X
P10     
P11     
P12     
P13     
P14     
P15     
P16     
P17     
P18