Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Eğitim Bilim dersiyle ilgili kavramları bilecektir. 2) Eğitim Bilim dersiyle ilgili olguların farkında olacaktır. 3) Eğitim Bilimle ilgili temel sınıflamaları bilecektir. 4) Eğitim Bilimle ilgili ilkeleri bilecektir. 5) Öğrenme ve öğretmeyle ilgili kuramları bilecektir. 6) Öğretmenlik mesleğinin ilkelerini kavrayacaktır. 7) İyi bir öğretmende bulunması gereken nitelikleri kavrayacaktır. 8) Öğretmenlik mesleğinin ilkelerini uygulayacaktır. 9) Öğretmenlik mesleğinin diğer mesleklerle ilişkilerini saptayabilecektir. 10) İyi bir öğretmenin niteliklerini araştırması için bir plan önerebilecektir. 11) Gözlemlediği öğretmen davranışlarını iyi bir öğretmende bulunması gereken niteliklere göre eleştirebilecektir. 12) Öğrenmekten ve öğretmekten zevk alacaktır. 13) Öğretmenlik mesleğinin önemini takdir edecektir. 14) İyi bir öğretmen olma yolunda kararlı olacaktır. 15) Öğretim etkinliklerinde uygun fiziksel hareketleri yapacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Uzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Bu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMI
Eğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Dersle ilgili bilgi verilmesi
2. Hafta
Eğitimin Bilimsel Yönü
3. Hafta
Eğitimin Düşünsel Yönü
4. Hafta
Eğitimin Bireysel Yönü
5. Hafta
Eğitimin Toplumsal Yönü
6. Hafta
Eğitimin Üretimsel Yönü
7. Hafta
Eğitimin Yönetsel Yönü
8. Hafta
Arasınav
9. Hafta
Eğitimin Mesleksel Yönü
10. Hafta
Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
11. Hafta
Öğretmen eğitimi modelleri ve uygulama
12. Hafta
Socrates, Comenius, Erasmus, John Dewey
13. Hafta
Köy Enstitüleri, Montessori Okulları, Waldrof Okulları
14. Hafta
Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Başaran, İ. E. (2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ekinoks.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
40
Ödev
1
10
Toplam(%)
50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
50
Finalin Başarıya Oranı(%)
50
Toplam(%)
100
DİL
İngilizce
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ