Anasayfa  »  Eğitim Fakültesi »  Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ EĞT141 Birinci Yarıyıl (Güz) 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜZorunlu
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI1
YARIYILBirinci Yarıyıl (Güz)
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Eğitim Bilim dersiyle ilgili kavramları bilecektir.
2) Eğitim Bilim dersiyle ilgili olguların farkında olacaktır.
3) Eğitim Bilimle ilgili temel sınıflamaları bilecektir.
4) Eğitim Bilimle ilgili ilkeleri bilecektir.
5) Öğrenme ve öğretmeyle ilgili kuramları bilecektir.
6) Öğretmenlik mesleğinin ilkelerini kavrayacaktır.
7) İyi bir öğretmende bulunması gereken nitelikleri kavrayacaktır.
8) Öğretmenlik mesleğinin ilkelerini uygulayacaktır.
9) Öğretmenlik mesleğinin diğer mesleklerle ilişkilerini saptayabilecektir.
10) İyi bir öğretmenin niteliklerini araştırması için bir plan önerebilecektir.
11) Gözlemlediği öğretmen davranışlarını iyi bir öğretmende bulunması gereken niteliklere göre eleştirebilecektir.
12) Öğrenmekten ve öğretmekten zevk alacaktır.
13) Öğretmenlik mesleğinin önemini takdir edecektir.
14) İyi bir öğretmen olma yolunda kararlı olacaktır.
15) Öğretim etkinliklerinde uygun fiziksel hareketleri yapacaktır.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİUzaktan Eğitim
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERBu dersle ilişkili önerilen başka dersler bulunmamaktadır.
DERS TANIMIEğitimin temel kavramları, eğitimin diğer bilimlerle ilişkisi ve işlevleri (eğitimin felsefi, sosyal, hukuki, psikolojik, ekonomik, politik temelleri), eğitim biliminin tarihsel gelişimi, 21.yüzyılda eğitim biliminde yönelimler, eğitim biliminde araştırma yöntemleri, Türk Milli Eğitim Sisteminin yapısı ve özellikleri, eğitim sisteminde öğretmenin rolü, öğretmenlik mesleğinin özellikleri, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Dersle ilgili bilgi verilmesi
2. Hafta Eğitimin Bilimsel Yönü
3. Hafta Eğitimin Düşünsel Yönü
4. Hafta Eğitimin Bireysel Yönü
5. Hafta Eğitimin Toplumsal Yönü
6. Hafta Eğitimin Üretimsel Yönü
7. Hafta Eğitimin Yönetsel Yönü
8. Hafta Arasınav
9. Hafta Eğitimin Mesleksel Yönü
10. Hafta Bir Meslek Olarak Öğretmenlik
11. Hafta Öğretmen eğitimi modelleri ve uygulama
12. Hafta Socrates, Comenius, Erasmus, John Dewey
13. Hafta Köy Enstitüleri, Montessori Okulları, Waldrof Okulları
14. Hafta Dersin Değerlendirilmesi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBaşaran, İ. E. (2007). Eğitim Bilimine Giriş, Ankara: Ekinoks.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİSoru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Anlatım,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Ödev110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5Ö6Ö7Ö8Ö9Ö10Ö11Ö12Ö13Ö14Ö15
P1                             
P2                             
P3                             
P4                             
P5                             
P6            X   X   X       X   X   X   X   X
P7                             
P8                             
P9                             
P10  X                            
P11                             
P12                             
P13                             
P14                             
P15                             
P16                             
P17      X                        
P18