Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) I.Dönem kazanımları hakkında bilgi edinir, dilekçe, rapor ve özgeçmiş yazmayı öğrenir. 2) Güzel ve etkili konuşmanın özelliklerini öğrenir, yazınsal türleri tanır. 3) Olay - durum öyküsünün ve konuşmanın özelliklerini öğrenir. 4) Sözel anlatım türlerini öğrenir. 5) Verimli, etkili, iyi bir dinlemenin nasıl olacağını öğrenir. 6) Farklı bakış açısıyla konulara yaklaşmayı öğrenir. 7) Tartışma kurallarını öğrenir. 8) Topluluk karşısında nasıl konuşacağını öğrenir. 9) Sınava hazırlıklı olup olmadığı konusunda eksiklerini tamamlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Dil-duygu bağıntısı kurmayı öğrenmek; Türkçe'nin genel yapı özelliklerini kavramak; metin çözümlemeyi, özet çıkarmayı, not tutmayı, rapor yazmayı öğrenmek.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
II.yarıyıl programı ile kitapların tanıtımı I.Dönemin özetlenmesi Sunuş konularının planlanması ve dağıtımı
2. Hafta
Dilekçe, rapor, özgeçmiş hakkında bilgi ve dilekçe uygulaması Özgeçmiş hakkında bilgi Sunuş
3. Hafta
Dilekçe uygulaması Konuşma nedir? Konuşmanın yaşamımızdaki yeri
4. Hafta
Güzel ve etkili konuşmanın ilkeleri Konuşmayı etkileyen etkenler (ortam, dinleyici, konuşmacının nitelikleri)Sunuş
5. Hafta
Dilekçe sınavı Yazınsal türlerin tanıtımı (öykü, şiir, roman, tiyatro vs.)
6. Hafta
Olay öyküsü hakkında bilgi ve olay öyküsü çözümlemesi Sunuş
7. Hafta
Durum öyküsü hakkında bilgi ve durum öyküsü çözümlemesi Rapor hakkında bilgi Sunuş
8. Hafta
ARA SINAV
9. Hafta
Aynı konuda farklı bakış açılarıyla düzenlenmiş iki metni karşılaştırma Sunuş
10. Hafta
Konuşmanın dokusu ve örüntüsü (ses, telaffuz, ifade özellikleri) Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma Sunuş
11. Hafta
Konuşma planı (tanıtma ,tartışma, sonuç bölümleri) Planın konuşma metnine dönüştürülmesi Sunuş
12. Hafta
Sözlü anlatım türleri Sunuş
13. Hafta
Dinleme, dinleme çeşitleri ve teknikleri Metin çözümleme (dinleme aracılığıyla Sunuş
14. Hafta
Aynı konuda farklı bakış açılarıyla düzenlenmiş iki metni karşılaştırma Sunuş
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon, Başkent Üniversitesi Yayınları (2008), Ankara Türk Dil Kurumu İmla Kılavuzu, TDK Yayınları: 525. (2008), Ankara Türkçe Sözlük, TDK Yayınları (2006), Ankara
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
25
Uygulama/Pratik
1
5
Kitap Sunuşu
1
25
Diğer
1
5
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
2
2
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
1
14
14
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
1
10
10
Laboratuvar
Final Sınavı
1
2
2
Ödevler
2
2
4
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30
2
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ