Anasayfa  »  Fen Edebiyat Fakültesi »  Psikoloji Programı (İngilizce)

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ1 + UYGULAMA (Saat)AKTS
TOPLUMSAL CİNSİYET PSY409 - 3 + 0 6

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS6
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Toplumsal cinsiyet kavramını tanımlarlar ve tarihsel bağlamda cinsiyet ve toplumsal cinsiyete ilişkin gelişme ve süreçleri bilirler.
2) Toplumsal cinsiyetle ilgili araştırmaları bilirler ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirirler.
3) Toplumsal cinsiyetin yapılandırıldığı ve sürdürüldüğü mekanizmaları öğrenirler.
4) Toplumsal cinsiyetin sosyal yaşamda bireyin kendisi ve ilişkileri üzerindeki sonuçları bilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, toplumsal cinsiyetin yapılandırıldığı ve sürdürüldüğü mekanizmaları ve hayatın farklı alanlarındaki etkilerini açıklamaktır. Öğrenciler, cinsiyet farklılıklarını ve benzerliklerini, cinsiyetçi önyargıların sürdürülmesini ve cinsiyet yapılandırmasının birey, ilişkiler, aile, toplum ve işgücü üzerindeki etkisini farklı psikolojik yaklaşımlar açısından öğreneceklerdir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Toplumsal Cinsiyet Dersine Giriş
2. Hafta Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları
3. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Biyolojik Paradigmalar
4. Hafta Toplumsal Cinsiyetin Antropolojik Temelleri
5. Hafta Toplumsal Cinsiyet Gelişimi
6. Hafta Toplumsal Cinsiyet Farklılıkları I
7. Hafta Toplumsal Cinsiyet Farklılıkları II
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Medya
10. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim
11. Hafta Toplumsal Cinsiyet İş
12. Hafta Toplumsal Cinsiyet, Şiddet ve Hukuk
13. Hafta Toplumsal Cinsiyet ve Sağlık
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBerktay, F. (2019). Tek tanrılı dinler karşısında kadın: Hristiyanlık?ta ve İslamiyet?te kadının statüsüne karşılaştırmalı bir yaklaşım (7th Ed.). Metis Yayınları.
Matlin, M. W. (2011). The psychology of women (7th Ed.). Wadsworth.
Renzetti, C. M., Curran, D. J., & Maier, S. L. (2014). Women, men, and society (6th Ed.). Pearson.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav130
Proje140
Toplam(%)70
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)70
Finalin Başarıya Oranı(%)30
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık13030
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık12525
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Proje13030
Toplam İş Yükü185
Toplam İş Yükü / 306,16
Dersin AKTS Kredisi6
DİLİngilizce
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1  X   X   X   X
P2  X   X   X   X
P3    X   X   X
P4      X   X
P5    X    
P6    X    
P7       
P8       
P9       
P10  X   X   X   X
P11  X   X   X   X
P12       
P13  X   X   X   X