Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) uluslararası ilişkilerin temel konu başlıkları içerisindeki yere konumlandırma becerisi edinir. 2) Doktora tezlerini yazacakları konuyla ilgili literatürü eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi edinir. 3) Kendi doktora araştırma sorularını, ilgili literatürün bulguları ve kuramsal yaklaşımlarıyla ilişkilendirme ve sorunun literatüre katkısını ortaya koyabilme becerisini edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Seminerin amacı tez aşamasına gelmiş öğrencilerin tez yazmaya geçişini kolaylaştırmaktır. Bu doğrultuda Seminer, öğrencilerin akademik/bilimsel bir tezin "olmazsa olmazları"nı gözden kaçırmayan bir araştırma sorusu (tez konusu) üretme becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu, öğrencinin sahip olduğu varsayılan teori, örnek olay ve literatür bilgisini mantıklı, tutarlı ve bütünlüklü bir şekilde harmanlayan -ve bunu yaparken intihal tuzağına düşmeyen- bir araştırma sorusu geliştirmesini ve savunabilmesini gerektirmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Uluslararası İlişkilerde genel ve güncel tartışma konularının gözden geçirilmesi
2. Hafta
Uluslararası İlişkilerde genel ve güncel tartışma konularının gözden geçirilmesi Örnek Eser Sorunların genel tartışılması
3. Hafta
Uluslararası İlişkilerde genel ve güncel tartışma konularının gözden geçirilmesi
4. Hafta
Örnek Araştırma Eseri İncelemesi-Teorik
5. Hafta
Örnek Araştırma Eseri İncelemesi-Ampirik
6. Hafta
Örnek Araştırma Eseri İncelemesi ?Makale
7. Hafta
Örnek Araştırma Eseri İncelemesi -Kitap
8. Hafta
Literatür Taraması Raporları-Tartışma
9. Hafta
Literatür Taraması Raporları-Tartışma
10. Hafta
Literatür Taraması Raporları-Tartışma
11. Hafta
Literatür Taraması Raporları-Tartışma
12. Hafta
Makale Sunumu ve Dönüt
13. Hafta
Makale Sunumu ve Dönüt
14. Hafta
Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Craig Parsons, How to Map Arguments in Political Science, Oxford University Press, Oxford ve New York, 2007.
Sanford F. Schram and Brian Caterino(eds.), Making Political Science Matter: Debating Knowledge, Research, and Method, NYU Press, New York, 2006.
Patrick Thaddeus Jackson, The Conduct of Inquiry in International Relations: Philosophy of Science and its Implications for the Study of World Politics, Routledge, London, 2011.
Ralph Berry, The Research Project: How to Write It, Routledge, London, 2004.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Diğer,Örnek Olay İncelemesi
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Toplam(%)
0
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
0
Finalin Başarıya Oranı(%)
100
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
10
140
Final Sınavına Hazırlık
1
650
650
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
72
72
Ödevler
Toplam İş Yükü
904
Toplam İş Yükü / 30
30,13
Dersin AKTS Kredisi
30
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ