Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MÜZİK VE MEDYA GİT538 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Müzik ve medya çalışmalarının teknik ve uzmanlık gerektiren kuram ve uygulamalarını kavrar,
2) Post kapitalist-post modern ve post endüstriyel dönemde ortaya çıkan medya-müzik etkileşimi "sinema, reklam, görüntü, içerik üretimi, tüketimi ve yeniden üretime" dönüşen bu döngünün temel üretim mantığını anlar.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIMedya, müzik üretimini, dağıtımını ve tüketimini şekillendirir. Kitlesel üretim ve estetizasyon içinde, müzik ve medya ilişkisi incelenir. Müzik ve medya çalışmalarının özel olarak üretimden, alımlanma, yeniden üretim ve tüketim süreçlerinin analizi yapılır. Medya ve müzik etkileşimi psikolojik, sosyolojik, iletişimsel ölçekte estetik bir boyutta ele alınır. Güncel medya ve müzik alanında yapılan uygulamalar ele alınır. Gelişen teknoloji, teori ve uygulamalar internet, iletişim araçlarında var olan gelişmeler ayrıca incelenir. Müzik ve medya üzerinden yapılan analiz denemesi sanatsal, endüstriyel ve kültürel boyutlar da dahil olmak üzere çeşitli perspektiflerde ele alınır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Müzik, giriş ve temel kavramlar
2. Hafta Müzikal üretim ve tarihsel gelişim
3. Hafta Armoni, ritm, melodi, polifoni
4. Hafta Müzikal formlar ve film müziği. Sinemanın gelişimi- ses-efekt ve müzik sentezi
5. Hafta Müzik ve Medya aygıtlarının ortak üretim teknokrasisi
6. Hafta Reklam ve müzik: Müzikal esteitizasyonun, görüntüye eklemlenmesi sürecinin psiko-fizik arka planı
7. Hafta Sinema, psikoloji- duygulanım ve müzik ilişkisi
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Dönemsel incelemeler
10. Hafta Dönemsel incelemeler, Film müziği üretimi ve analizi
11. Hafta Reklam ve müzik analizi
12. Hafta Müzik ve medyanın ekonomi-politiği
13. Hafta Türkiye'de müzik ve medya etkileşiminin tarihi ve gelişimi
14. Hafta Genel Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAdorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991.
C.L.Strauss, Yapısal Antropoloji (çev.Adnan Kahiloğlu) İmge, 2012.
Frances, R. (1988) The perception of music. London: Lawrance Erlbaum Associates.
Godwin, J. (1990). The harmony of the spheres. Wermont: Inner Tradition International Ltd.
Iverson J.R., Aniruddh, D. P., Kengo O. (2004) Perception of non-linguistic rhytmic stimuli by American and Japanese listeners. Proceedings of the Intermetional Congres of Acustics, Kyoto.
Merlin, D. (1991). Origins of the modern mind. Cambridge: Harward University Press.
Özgür, C. (2016). Şan Eğitiminde Rezonatör Bölge Kullanımı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
Patel, A. (2006). Musical rhythm, linguistic, rhythm and human evolution. Music Perception, 24, 99-104.
Popova, M. How to Sing: A 1902 Illustrated Guide from The Great German Opera Singer Lilli Hehmann.
S.Freud, Totem ve Tabu (Çev.Kamuran Şipal) Say yay. 2011, İstanbul.
Davıs F., Moda Kültür ve Kimlik, (Çev. Özden Arıkan) Yapı Kredi Yay. 1997, İstanbul.
Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul.
Zeren, A. (1995). Müzik fiziği. İstanbul: Pan Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Sunum,Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer,Tartışma
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Devam110
Toplam(%)50
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)50
Finalin Başarıya Oranı(%)50
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok