DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
MÜZİK VE MEDYA |
GİT538 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Müzik ve medya çalışmalarının teknik ve uzmanlık gerektiren kuram ve uygulamalarını kavrar, 2) Post kapitalist-post modern ve post endüstriyel dönemde ortaya çıkan medya-müzik etkileşimi "sinema, reklam, görüntü, içerik üretimi, tüketimi ve yeniden üretime" dönüşen bu döngünün temel üretim mantığını anlar.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Medya, müzik üretimini, dağıtımını ve tüketimini şekillendirir. Kitlesel üretim ve estetizasyon içinde, müzik ve medya ilişkisi incelenir. Müzik ve medya çalışmalarının özel olarak üretimden, alımlanma, yeniden üretim ve tüketim süreçlerinin analizi yapılır. Medya ve müzik etkileşimi psikolojik, sosyolojik, iletişimsel ölçekte estetik bir boyutta ele alınır. Güncel medya ve müzik alanında yapılan uygulamalar ele alınır. Gelişen teknoloji, teori ve uygulamalar internet, iletişim araçlarında var olan gelişmeler ayrıca incelenir. Müzik ve medya üzerinden yapılan analiz denemesi sanatsal, endüstriyel ve kültürel boyutlar da dahil olmak üzere çeşitli perspektiflerde ele alınır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Müzik, giriş ve temel kavramlar | 2. Hafta | Müzikal üretim ve tarihsel gelişim | 3. Hafta | Armoni, ritm, melodi, polifoni | 4. Hafta | Müzikal formlar ve film müziği. Sinemanın gelişimi- ses-efekt ve müzik sentezi | 5. Hafta | Müzik ve Medya aygıtlarının ortak üretim teknokrasisi | 6. Hafta | Reklam ve müzik: Müzikal esteitizasyonun, görüntüye eklemlenmesi sürecinin psiko-fizik arka planı | 7. Hafta | Sinema, psikoloji- duygulanım ve müzik ilişkisi | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Dönemsel incelemeler | 10. Hafta | Dönemsel incelemeler, Film müziği üretimi ve analizi | 11. Hafta | Reklam ve müzik analizi | 12. Hafta | Müzik ve medyanın ekonomi-politiği | 13. Hafta | Türkiye'de müzik ve medya etkileşiminin tarihi ve gelişimi | 14. Hafta | Genel Değerlendirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Adorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991. C.L.Strauss, Yapısal Antropoloji (çev.Adnan Kahiloğlu) İmge, 2012. Frances, R. (1988) The perception of music. London: Lawrance Erlbaum Associates. Godwin, J. (1990). The harmony of the spheres. Wermont: Inner Tradition International Ltd. Iverson J.R., Aniruddh, D. P., Kengo O. (2004) Perception of non-linguistic rhytmic stimuli by American and Japanese listeners. Proceedings of the Intermetional Congres of Acustics, Kyoto. Merlin, D. (1991). Origins of the modern mind. Cambridge: Harward University Press. Özgür, C. (2016). Şan Eğitiminde Rezonatör Bölge Kullanımı. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), İstanbul Üniversitesi, İstanbul. Patel, A. (2006). Musical rhythm, linguistic, rhythm and human evolution. Music Perception, 24, 99-104. Popova, M. How to Sing: A 1902 Illustrated Guide from The Great German Opera Singer Lilli Hehmann. S.Freud, Totem ve Tabu (Çev.Kamuran Şipal) Say yay. 2011, İstanbul. Davıs F., Moda Kültür ve Kimlik, (Çev. Özden Arıkan) Yapı Kredi Yay. 1997, İstanbul. Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul. Zeren, A. (1995). Müzik fiziği. İstanbul: Pan Yayıncılık. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Sunum,Proje,Eğitim-Uygulama,Diğer,Tartışma |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|