DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
YARATICI SES TASARIMI VE SENTEZİ |
GİT536 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; |
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Bu ders kapsamında; ses tasarımı ve ses sentezinin estetik, teorik ve teknik yönleri, görsel ve sürükleyici ortamlarda ve doğrusal ve doğrusal olmayan ortamlarda sese sanatsal yaklaşımların araştırılması hem yaratıcı bir ses pratiği hem de disiplinlerarası bir araştırma arayışı olarak uygulamalı çalışma konuları yer almaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi | 2. Hafta | Ses türleri, akustik, sinemada ses | 3. Hafta | Mikrofonlar, Efektler, EQ, Frekanslar | 4. Hafta | Foley nedir? Ses kütüphanesi | 5. Hafta | On-screen/off-screen sesler | 6. Hafta | Stüdyoda ses kaydı | 7. Hafta | Seslendirme | 8. Hafta | ProTools video ile ses kurgusu | 9. Hafta | ProTools EQ | 10. Hafta | ProTools ile mixer kullanımı | 11. Hafta | Proje Geliştirme Aşama I | 12. Hafta | Proje Geliştirme Aşama II | 13. Hafta | Proje Geliştirme Aşama III | 14. Hafta | Proje Geliştirme Aşama IV |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | David Sonnenschein - Sound Design: The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema, 2002 Rick Altman- Sound Theory, Sound Practice (AFI Film Readers), 1992 Michel Chion, Audio-Vision: Sound on Screen, 1994 Ufuk Önen-Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri, 2007 |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | |
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|