DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
GÖRSEL BELGELEME TEKNİKLERİ VE UYGULAMA |
GİT535 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel belgelemenin müzecilik alanında önemini kavrar ve bilgi-belge yönetimi ile metodolojisi konusunda uzmanlaşır, 2) Müzecilik çalışmalarına dair analizler yapabilir, 3) Eserle ilişki kurmak için doğru görme yetisi geliştirebilir, 4) Disiplinlerarası çalışabilme bilinci ve becerisi kazanabilir, 5) Çağdaş müze ziyaretleri ile fotoğraf imge çözümlemeleri yapabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Ders kapsamında amaçlanan, sanat eseri ve belgeleme teknikleri üzerine bilgi ve beceri geliştirmektir.
Derste müzedeki eserlerin (arkeolojik, etnografik, görsel işitsel, çağdaş sanat işleri vb.) dokümantasyonunda kullanılan envanterleme sitemleri anlatılır. Belgeleme yöntemleri ve kriterleri irdelenir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi | 2. Hafta | İç Mekan Görsel belgeleme nedir? Genel bilgi ve tartışma | 3. Hafta | Sanat eseri ve belgeleme | 4. Hafta | Müze, sanat galerisinde görsel belgeleme kriterleri | 5. Hafta | Verimli müze ziyareti ve müzede envanterleme çalışması görme | 6. Hafta | Çağdaş müzelerde künye bilgileri depolama, arşiv | 7. Hafta | Müzelerde eser kimliği tasarım | 8. Hafta | Eser künyesi okuma, eserle ilgili gereken araştırmaları yapma yöntemleri | 9. Hafta | Müze ziyareti | 10. Hafta | Görsel belgeleme örnek çalışma araştırma konularının seçimi | 11. Hafta | Araştırma çıktıları sunum ve tartışma | 12. Hafta | Araştırma ödevi teslimi | 13. Hafta | Proje sunumları | 14. Hafta | Proje sunumları |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitapları:
-John Berger, Görme Biçimleri, Ways of seeing ( çev. Yurdanur Salman) İstanbul: Metis Yay.(1988). -John Berger, Görme Duyusu, Sense of Sight (çev.Osman Akınhay)İstanbul: Agora Kitaplığı (2008). -M.Merleau Ponty Göz ve Tin, (çev. A.Soysal)İstanbuL. Metis Yayıncılık (1996) -M.Merleau Ponty Algının Önceliği Metis Yayıncılık -Catherine Weir, Interpreting Visual Art : A Survey of Cognitive Research About Pictures, New York:Tyler &Francis (2017). |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje,Diğer,Rapor Hazırlama |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 90 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|