DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
ÇAĞDAŞ KÜRATÖRYEL UYGULAMALAR |
GİT534 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sanat eleştirisi yazma becerisi edinecektir, 2) Görsel sanata ve kültüre dair güncel bilgilerden, gelişmelerden ve tartışmalardan haberdar olacaktır, 3) Küratör tipleri ve çalışma yöntemlerini açıklayabilecektir, 4) Küratörlük üzerine geliştirilen çağdaş yaklaşımları ve uygulama biçimlerini değerlendirebilecektir, 5) Çağdaş Sanat üzerine veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma gibi becerileri edinecek, sanatçıların üretimleri üzerine değerlendirmeler ve sınıflandırmalar yapabilecektir, 6) Sergi kurup yönetebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Ders kapsamında amaçlanan, müze ve sanat galerisi yöneticiliği, küratörlük, sergi yöneticiliği, festival/bienal yöneticiliği, sanat yazarlığı ve/ya sanat eleştirmenliği ile ilgilenen öğrencilere gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlayacak başlangıç seviyesindeki donanımı kazandırmaktır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi | 2. Hafta | Küratörlük ve küratör kavramları üzerine bilgilendirme. Küratörün çalıştığı saha ve işbirliği içerisinde olduğu oluşumlar hakkında bilgilendirme | 3. Hafta | Çağdaş sanat ve müzecilik dahilinde küratörlük tartışmaları | 4. Hafta | Müze incelemeleri ve küratoryal uygulama örnekleri: Britanya Örneği | 5. Hafta | Müze incelemeleri ve küratoryal uygulama örnekleri: Fransa Örneği | 6. Hafta | Müze incelemeleri ve küratoryal uygulama örnekleri: Almanya Örneği | 7. Hafta | Müze incelemeleri ve küratoryal uygulama örnekleri: Türkiye Örneği | 8. Hafta | Türkiye?de küratörlük üzerine geliştirilen güncel yaklaşımlar ile uygulama biçimleri | 9. Hafta | Uluslararası bir sergi analizi ve küratoryal uygulama örneklerine bakış | 10. Hafta | Uluslararası bir sergiden seçilen sanatçı özelinde eleştirel analiz denemeleri | 11. Hafta | Ulusal bir sergi analizi ve küratoryal uygulama örneklerine bakış | 12. Hafta | Ulusal bir sergiden seçilen sanatçı özelinde eleştirel analiz denemeleri | 13. Hafta | Sergi oluşturmaya yönelik öneriler ve olası gerçekleştirilme yöntemleri hakkında tartışma | 14. Hafta | Küratörlük ve küratöryel araştırma sahasının müzecilik ve çağdaş sanat açısından eleştirisi |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitapları:
-Küratörlük, Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği, Vesna Madzoski, Koç Üniversitesi Yayınları. -Çağdaş Sanat Müzeleri, Pedro Lorente, Koç Üniversitesi Yayınları. -Müze Dersleri Yorum ve Deneyim, Rika Burnham, Koç Üniversitesi Yayınları. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Diğer,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 90 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|