Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇAĞDAŞ KÜRATÖRYEL UYGULAMALAR GİT534 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sanat eleştirisi yazma becerisi edinecektir,
2) Görsel sanata ve kültüre dair güncel bilgilerden, gelişmelerden ve tartışmalardan haberdar olacaktır,
3) Küratör tipleri ve çalışma yöntemlerini açıklayabilecektir,
4) Küratörlük üzerine geliştirilen çağdaş yaklaşımları ve uygulama biçimlerini değerlendirebilecektir,
5) Çağdaş Sanat üzerine veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma gibi becerileri edinecek, sanatçıların üretimleri üzerine değerlendirmeler ve sınıflandırmalar yapabilecektir,
6) Sergi kurup yönetebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIDers kapsamında amaçlanan, müze ve sanat galerisi yöneticiliği, küratörlük, sergi yöneticiliği, festival/bienal yöneticiliği, sanat yazarlığı ve/ya sanat eleştirmenliği ile ilgilenen öğrencilere gerekli bilgi ve becerileri edinmelerini sağlayacak başlangıç seviyesindeki donanımı kazandırmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Küratörlük ve küratör kavramları üzerine bilgilendirme. Küratörün çalıştığı saha ve işbirliği içerisinde olduğu oluşumlar hakkında bilgilendirme
3. Hafta Çağdaş sanat ve müzecilik dahilinde küratörlük tartışmaları
4. Hafta Müze incelemeleri ve küratoryal uygulama örnekleri: Britanya Örneği
5. Hafta Müze incelemeleri ve küratoryal uygulama örnekleri: Fransa Örneği
6. Hafta Müze incelemeleri ve küratoryal uygulama örnekleri: Almanya Örneği
7. Hafta Müze incelemeleri ve küratoryal uygulama örnekleri: Türkiye Örneği
8. Hafta Türkiye?de küratörlük üzerine geliştirilen güncel yaklaşımlar ile uygulama biçimleri
9. Hafta Uluslararası bir sergi analizi ve küratoryal uygulama örneklerine bakış
10. Hafta Uluslararası bir sergiden seçilen sanatçı özelinde eleştirel analiz denemeleri
11. Hafta Ulusal bir sergi analizi ve küratoryal uygulama örneklerine bakış
12. Hafta Ulusal bir sergiden seçilen sanatçı özelinde eleştirel analiz denemeleri
13. Hafta Sergi oluşturmaya yönelik öneriler ve olası gerçekleştirilme yöntemleri hakkında tartışma
14. Hafta Küratörlük ve küratöryel araştırma sahasının müzecilik ve çağdaş sanat açısından eleştirisi
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitapları:

-Küratörlük, Koruma ve Kapatmanın Diyalektiği, Vesna Madzoski, Koç Üniversitesi Yayınları.
-Çağdaş Sanat Müzeleri, Pedro Lorente, Koç Üniversitesi Yayınları.
-Müze Dersleri Yorum ve Deneyim, Rika Burnham, Koç Üniversitesi Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Diğer,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje190
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok