DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
META ESTETİĞİ VE GÖRSEL KÜLTÜR |
GİT533 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Emir Hasan Ülger
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Post kapitalist dönemde, post endüstriyel dönemde ortaya çıkan ekonomi-politik değişimin, gelişen ve değişen kapitalist üretim sistemindeki etkisini inceler, 2) Meta üretiminde değişim işlev, görüntü, temsil vb. üzerinden meta ve metanın kapitalist ekonomi-politik içinde oynadığı temsili rolü analiz eder, 3) Meta estetiğinin temel ilke, kuram ve uygulamaları, Türkiye ve Çin üzerinden ayrıca analiz eder.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | 1950 sonrasında meydana gelen kapitalist üretim sistemindeki değişime odaklanan meta estetiğinin temel ilke, kuram ve uygulamaların analizi yapılır. Bu bağlamda endüstriyel üretimdeki değişim paradigmaları, medya üretimi, reklam, sinema gibi üretimlerin "estetik ve meta estetik" boyutu; tasarım ve görsel kültür bağlamında ele alınır. Meta üretiminde değişen, gelişen "estetik, ekonomi-politik" paradigmalar ele alınır. Günümüz modern meta estetiği kuram ve uygulamaları, Çin ve Türkiye örnekleri üzerinden ele alınır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Estetik'te paradigma değişimi | 2. Hafta | Meta estetiği ilke ve uygulamalarına giriş | 3. Hafta | "Kuram-metod-uygulama" | 4. Hafta | Haug: Meta ve estetik üretim | 5. Hafta | Metadan görüntü üretimine geçiş- Pos endüstriyel, post fordist döneme geçiş | 6. Hafta | Görüntü üretimi-Uygulamalar: Reklam, Moda, fotoğraf | 7. Hafta | Endüstri, sanat ve ekonomi politik değişimler | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Estetik teknokrasi | 10. Hafta | Estetik teknokrasi: Pazarlama estetiği | 11. Hafta | Reklam-Gençlik fetişizmi-Tüketim toplumu | 12. Hafta | Meta estetiğinde güncel durum: Çin, Türkiye ve Güney Kore | 13. Hafta | Döngüsellik ve Moda, Görsel iletişim açısından meta estetik teknokrasinin işleyişi | 14. Hafta | Genel değerlendirme: tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Adorno, The Culture Industry, (ed.J.M.Bernstein) Routladge, London 1991 C.L.Strauss, Yapısal Antropoloji (çev.Adnan Kahiloğlu) İmge, 2012 S.Freud, Totem ve Tabu (Çev.Kamuran Şipal) Say yay. 2011, İstanbul Bernstein J.M. (1997). "Aesthetics Alienation from Kant to Derrrida and Adrono",UK. Blackwell. Barthes R.(1993). "Göstergebilimsel Serüven" (Çev. Mehmet Rıfat-Sema Rıfat). İstanbul. YKY. Brand J.,& Hailey C.(1997). Constructive Dissonance, Arnold Schoneberg and the Transformations of Twientith-Century Culture, 1997, Usa, (Edited) University of California Press. Burke S.,(1988). "The Death and Return of the Author", UK. Edinburg University Press. Cashmore, E.& Hhris R.(1999). ?Dictionary of Culturel Theorist.? London. Arnold Publishers. Cross, Ian (2008). "Music as a Communicative Medium" The Prehistory of Language R.Botha,C.Knight(Eds).UK. Oxford University Press. Culler Jonathan,(2002). "Structure Poetics", London. Routledge. Donald Merlin (1991). "Origins of the Modern Mind" UK. Cambridge: Harward University Press Cryan D. & Shatil S. & Mayblin B.(2010). "Mantık" (çev. Nurettin Elhüsyni) İstanbul. YKY D?errico, Francesco, (2003) Archaeological Evidence for the Emergence of Language, Symbolism, and Music?An Alternative Multidisciplinary, Perspective: Journal of World Prehistory, Vol. 17, No. 1,UK. March. Dale Reubart,(1985) Anxiety and Musical Performance, USA., Da Capo Press. Dowling, Jay, Aron Barbey, Laura Adams (1999) ?Melodic and Rhytmic Contour in Perception and Memory? http//decisionneurosciencelab.org Derrida J.(1976). Of Grammatology (Translated by Hayatri C. Spivak) Baltimore and London. The John Hopkins Universirty Press. Derrida J.(1992). "Acts of Literature" (ed. Derek Attrıdge) London, Routledge. Dekens O. (2015) Yapısalcılık (Çev. Atakan Altınörs) İstanbul, Bilge Yayınevi. Freud S. (2012). "Totem ve Tabu" (çev. Kamuran Şipal) Ankara. Say Yayınları. Godwin J.(1990). "The Harmony of The Spheres",USA. Inner Tradition International Ltd. Jackendoff, Ray.-Fred Lerdahl, F.(2004). "The Capacity for Music:What is it, and What's Special About it?": UK. Cognition. Version of July 1. Jackendoff, Ray.(1993). "Patterns in the Mind." UK. Harvester Wheatsheaf. Iverson, John R., Aniruddh D. Patel ve Kengo Ohgushi (2004) Perception of Non-Linguistic Rhytmic Stimuli by American and Japanese Listeners. Ktoto. Proceedings of the International Congress of Acoustics. Davıs F., Moda Kültür ve Kimlik, (Çev. Özden Arıkan) Yapı Kredi Yay. 1997, İstanbul. Fischer J. Sosyoloji Nedir? (Çev. Nilgün Çelebi) Atilla kitabevi, 1996, Ankara. Gür, Ş. Ö.; Mekan Örgütlenmesi, Gür Yayıncılık, Trabzon, 1996. Haug W.F. Meta Estetiğinin Kritiği, (Çev. Metin Toprak) Felsefe Logos, 2008, İstanbul. Wittgenstein L. (2009). "Kesinlik Üstüne & Kültür ve Değer." (çev.Doğan Şahiner) İstanbul. Metis. Wittgenstein L.(1986). "Philosophical Invesitigations." (Translated by G.E.M. Anscombe) UK. Basil Black Well. Wittgenstein L.(2011). "Tractatus", (çev. Oruç Aruoba) İstanbul. Metis. Worringer W. (1985). "Soyutlama ve Özdeşleyim" (Çev. İsmail Tunalı). Remzi Kitabevi. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Tartışma,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|