Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİJİTAL İLLÜSTRASYON VE KARAKTER TASARIMI GİT526 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dijital illüstrasyon üretme becerisi edinecek,
2) Dijital illüstrasyon vasıtasıyla farklı karakter tasarımları geliştirebilecek,
3) Karakter tasarımını mekan, zaman ve olay bütünlüğü içinde ele alabilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIDers kapsamında amaçlanan, öğrencilerin dijital teknolojiler kullanılarak karakter yaratım süreçlerini teorik ve uygulamalı olarak inceleneceği bu derste, illüstrasyonlar üreterek tasarımlarını hayata geçirmeleridir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi. Başarılı karakter tasarımı örnekleri. Gözlemlerin karakter tasarımına dönüştürülmesi üzerine fikirler
2. Hafta Temel şekiller ve renkleri tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanarak karakter geliştirme. Öğrenciler soyut şekil ve çizgilerden bir karakter tasarlarlar
3. Hafta Karakter tasarımında temel tasarım ilkeleri. Kişilik yaratımında şekillerin önemi. Öğrenciler ofis malzemelerinden bir karakter tasarlarlar
4. Hafta Kişilik, karakter tahlili, genel senaryo, film stili ve bunların nasıl tasarıma yansıtılacağı tartışmaları. Öğrenciler etraflarındaki kişilere ait bir çizimi ve karakteriyle ilgili bir betimlemeyi getirir
5. Hafta Vücut dili, pozlandırma, kompozisyon, görsel çağrışım ve diğer tasarım öğeleri üzerinden karakter tasarımları tartışılır. Taslakların önemi ve karakter geliştirilmesi üzerine tartışma
6. Hafta Öğrenciler çizimlerden ve betimlemelerden yola çıkarak hazırladıkları karakter tasarımını getirir. Değişik yaş, cinsiyet ve karakterdeki insanların ve hayvanların tasarımında dikkat edilecek noktalar gösterilir. Öğrenciler 4 kişilik bir aile ve ev hayvanlarının taslağı getirir
7. Hafta ARA SINAV Ofis malzemelerinden tasarlanan karakter sonlandırılır
8. Hafta Yüz ifadeleri ve kişiliğin vurgulanması üzerinde ayrıntılı durulur. 4 kişilik aile ve av hayvanlarının tasarımı geliştirilir
9. Hafta Hayvan tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar ayrıntılı incelenir
10. Hafta Profesyonel karakter sunum teknikleri ile bir karakter tasarım paketi hazırlanması gösterilir
11. Hafta Farklı medyalar için karakter tasarımı anlatılır. (Kitap, gerçek zamanlı film ve animasyon) Karakter tasarımı paketi üzerinde çalışılır
12. Hafta Dönemsel özellikler, kostümler ve film stili tartışılır. Bu konularda nasıl araştırma yapılabileceği gösterilir
13. Hafta Proje tasarımları teslim edilir
14. Hafta Proje tasarımları değerlendirilir
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitapları:

-PRESTON, B., Cartoon Animation, Walter Foster Publishing, 1994, ISBN: 978-1560100843
-BANCROFT, T., Creating Characters with personality, 2006, ISBN: 978-0823023493
-RICHARD, W., Animators Survival Kit, 20012, ISBN: 978-0865478978
-Haitao Su, Alive Character Design: For Games, Animation and Film: For Games, Animation & Film, Paul Wells, Drawing for Animation.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje190
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok