DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
DİJİTAL İLLÜSTRASYON VE KARAKTER TASARIMI |
GİT526 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dijital illüstrasyon üretme becerisi edinecek, 2) Dijital illüstrasyon vasıtasıyla farklı karakter tasarımları geliştirebilecek, 3) Karakter tasarımını mekan, zaman ve olay bütünlüğü içinde ele alabilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Ders kapsamında amaçlanan, öğrencilerin dijital teknolojiler kullanılarak karakter yaratım süreçlerini teorik ve uygulamalı olarak inceleneceği bu derste, illüstrasyonlar üreterek tasarımlarını hayata geçirmeleridir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi. Başarılı karakter tasarımı örnekleri. Gözlemlerin karakter tasarımına dönüştürülmesi üzerine fikirler | 2. Hafta | Temel şekiller ve renkleri tasarım ilkeleri doğrultusunda kullanarak karakter geliştirme. Öğrenciler soyut şekil ve çizgilerden bir karakter tasarlarlar | 3. Hafta | Karakter tasarımında temel tasarım ilkeleri. Kişilik yaratımında şekillerin önemi. Öğrenciler ofis malzemelerinden bir karakter tasarlarlar | 4. Hafta | Kişilik, karakter tahlili, genel senaryo, film stili ve bunların nasıl tasarıma yansıtılacağı tartışmaları. Öğrenciler etraflarındaki kişilere ait bir çizimi ve karakteriyle ilgili bir betimlemeyi getirir | 5. Hafta | Vücut dili, pozlandırma, kompozisyon, görsel çağrışım ve diğer tasarım öğeleri üzerinden karakter tasarımları tartışılır. Taslakların önemi ve karakter geliştirilmesi üzerine tartışma | 6. Hafta | Öğrenciler çizimlerden ve betimlemelerden yola çıkarak hazırladıkları karakter tasarımını getirir. Değişik yaş, cinsiyet ve karakterdeki insanların ve hayvanların tasarımında dikkat edilecek noktalar gösterilir. Öğrenciler 4 kişilik bir aile ve ev hayvanlarının taslağı getirir | 7. Hafta | ARA SINAV Ofis malzemelerinden tasarlanan karakter sonlandırılır | 8. Hafta | Yüz ifadeleri ve kişiliğin vurgulanması üzerinde ayrıntılı durulur. 4 kişilik aile ve av hayvanlarının tasarımı geliştirilir | 9. Hafta | Hayvan tasarımında dikkat edilmesi gereken noktalar ayrıntılı incelenir | 10. Hafta | Profesyonel karakter sunum teknikleri ile bir karakter tasarım paketi hazırlanması gösterilir | 11. Hafta | Farklı medyalar için karakter tasarımı anlatılır. (Kitap, gerçek zamanlı film ve animasyon) Karakter tasarımı paketi üzerinde çalışılır | 12. Hafta | Dönemsel özellikler, kostümler ve film stili tartışılır. Bu konularda nasıl araştırma yapılabileceği gösterilir | 13. Hafta | Proje tasarımları teslim edilir | 14. Hafta | Proje tasarımları değerlendirilir |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitapları:
-PRESTON, B., Cartoon Animation, Walter Foster Publishing, 1994, ISBN: 978-1560100843 -BANCROFT, T., Creating Characters with personality, 2006, ISBN: 978-0823023493 -RICHARD, W., Animators Survival Kit, 20012, ISBN: 978-0865478978 -Haitao Su, Alive Character Design: For Games, Animation and Film: For Games, Animation & Film, Paul Wells, Drawing for Animation. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 90 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|