Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
İLERİ OYUN TASARIMI GİT523 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIÖğrenciler bu derste oyun tasarım süreçlerini incelemekte ve uygulamaktadırlar. Oyunlaştırma uygulamalarının farklı alanlardaki yansımalarını inceleyerek yeni yöntemlerle projeler geliştirmektedirler.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Oyun tanımı
3. Hafta Oyun tarihi ve gelişimi
4. Hafta Oyun türleri ve inceleme
5. Hafta Ders kapsamında örnek uygulama
6. Hafta Oyun algoritması ve flowchart
7. Hafta Oyun tasarımı nedir
8. Hafta Adventure tarzı oyun inceleme
9. Hafta Oyunda hikaye ve seneryo
10. Hafta Oyun marketing
11. Hafta Proje Geliştirme Aşama I
12. Hafta Proje Geliştirme Aşama II
13. Hafta Proje Geliştirme Aşama III
14. Hafta Proje Geliştirme Aşama IV
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARFlint Dille, J.Z. Platten, The Ultimate Guide to Video Game Writing and Design, Lone Eagle, 2008.
Brenden Sewell, Blueprints Visual Scriptinf for Unreal Engine, Packt, 2015.
Jesse Schell, The Art of Game Design, AK Peters/CRC Press, 2014.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok