DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
İLERİ OYUN TASARIMI |
GİT523 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; |
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Öğrenciler bu derste oyun tasarım süreçlerini incelemekte ve uygulamaktadırlar. Oyunlaştırma uygulamalarının farklı alanlardaki yansımalarını inceleyerek yeni yöntemlerle projeler geliştirmektedirler. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi | 2. Hafta | Oyun tanımı | 3. Hafta | Oyun tarihi ve gelişimi | 4. Hafta | Oyun türleri ve inceleme | 5. Hafta | Ders kapsamında örnek uygulama | 6. Hafta | Oyun algoritması ve flowchart | 7. Hafta | Oyun tasarımı nedir | 8. Hafta | Adventure tarzı oyun inceleme | 9. Hafta | Oyunda hikaye ve seneryo | 10. Hafta | Oyun marketing | 11. Hafta | Proje Geliştirme Aşama I | 12. Hafta | Proje Geliştirme Aşama II | 13. Hafta | Proje Geliştirme Aşama III | 14. Hafta | Proje Geliştirme Aşama IV |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Flint Dille, J.Z. Platten, The Ultimate Guide to Video Game Writing and Design, Lone Eagle, 2008. Brenden Sewell, Blueprints Visual Scriptinf for Unreal Engine, Packt, 2015. Jesse Schell, The Art of Game Design, AK Peters/CRC Press, 2014. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | |
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|