Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DİJİTAL MEDYA VE KÜLTÜR GİT522 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Dijital medya ve dijital kültür hakkında bilgi sahibi olur,
2) Dijital medyanın kültür üzerindeki etkisi hakkında farkındalık geliştirir; kültürel dönüşümü sebepleri ve sonuçları ile analiz edebilir,
3) Kültür, hakikat ve hakikat sonrası arasındaki ilişkiyi bilir; teorik zeminde kavramlar arası tartışma kurabilir,
4) Çağımızın önemli kültür eleştirmenlerinden Byung - Chul Han'ı ve düşüncelerini tanıyıp yorumlayabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIEndüstri 4.0 olarak da nitelendirilen dijital dönüşüm bugün hayatımızın her alanında kendini göstermektedir. Buna kültür de dahildir. Dijital dönüşüm, çok sayıda fiziksel ve sayısal teknolojinin bir araya gelmesi ile gerçekleşmektedir ve bu durum alışkanlarımızı ve yaşam tarzlarımızı da kapsayan gündelik hayat kültürünü sosyolojik açıdan yeniden biçimlendirmiştir. Bu biçimlenişte belki de üzerinde durulması gereken en önemli konu gerçeklik ile ilişkimizdir. Zira dijital medya ve dijital kültür, bu ilişkiyi ters yüz etmiştir. İçinde yaşadığımız post-truth çağında gerçeklik algımız ekranlar ve onlardan yansıyanlar ile şekillenmektedir. Gerçek, gerçek olması istenilene feda edilmektedir. Ders kapsamında amaçlanan; temel kavramsal tanımlar ve ayrımlar üzerinde fikir edindikten sonra, eleştirel bir bakışla post-truth çağında dijital medyayı ve kültürü tartışmaya açmak ve böylece anlamaya çalışmaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi.
2. Hafta Dijital Medya Nedir? Temel Kavramlar ve Ayrımlar
3. Hafta Kültür Nedir? Temel Kavramlar ve Ayrımlar
4. Hafta Dijital Medya Kültürü Nasıl Dönüştürür?
5. Hafta Post-Truth Çağı ve Hakikat Üzerine Tartışmalar
6. Hafta Post-Truth Çağında Dijital Medya Kültürü ve Dezenformasyon Üretimi
7. Hafta Dijital Medya Kültürüne Yönelik Eleştiriler
8. Hafta "Kapitalizm ve Ölüm Dürtüsü" adlı kitap bağlamında sınıf içi tartışma
9. Hafta "Şeffaflık Toplumu" adlı kitap bağlamında sınıf içi tartışma
10. Hafta "Şiddetin Topolojisi" adlı kitap bağlamında sınıf içi tartışma
11. Hafta "Psikopolitika" adlı kitap bağlamında sınıf içi tartışma
12. Hafta "Zamanın Kokusu" adlı kitap bağlamında sınıf içi tartışma
13. Hafta "Güzeli Kurtarmak" adlı kitap bağlamında sınıf içi tartışma
14. Hafta Makale Sunumları
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitapları:

-Hakikat Sonrası Çağ, Ralph Keyes, Deli Dolu Yayıncılık.
-Dijital Kabilelerin İzinde, Kaan Varnalı, MediaCat Yayınları.
-Dijital Fark, Russel Neuman, The Kitap Yayınları.
-İletişim Çağında Kültür, James Lull, Hece Yayınları.
-Ders kapsamında paylaşılacak makaleler

Zorunlu Kaynaklar:

-Şeffaflık Toplumu, Byung - Chul Han, Metis Yayıncılık.
-Zamanın Kokusu-Bulunma Sanatı Üzerine Felsefi Bir Deneme, Byung - Chul Han, Metis Yayıncılık.
-Psikopolitika: Neoliberalizm ve Yeni İktidar Teknikleri, Byung - Chul Han, Metis Yayıncılık.
-Şiddetin Topolojisi, Byung - Chul Han, Metis Yayıncılık.
-Güzeli Kurtarmak, Byung - Chul Han, İnsan Yayınları.
-Kapitalizm ve Ölüm Dürtüsü, Byung - Chul Han, İnka Yayınları.

Önerilen Kaynaklar:

-İdeoloji ve Ütopya, Karl Mannheim, Nika Yayınları.
-Kültür Sosyolojisi, Karl Mannheim, Pinhan Yayıncılık.
-Kültür, Terry Eagleton, Can Yayınları.
-İletişim Medya ve Kültür, Oğuzhan Taş, Ütopya Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev645
Proje145
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
Ödevler
Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü / 30
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok