DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
DENEYİM TASARIMINDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR |
GİT520 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; |
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Dersin temel amacı deneyim tasarımı alanında güncel teori ve uygulamalarını tanıtmak, farklı tasarım disiplinlerinin bakış açılarından hareketle yeni yaklaşımlara olanak sağlayacak yenilikçi uygulamalar yapmaktır. Ders sonunda öğrenciler temel teorik bilgileri edinmiş ve uygulamalı çalışma fırsatı bulmuş olacaklardır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi | 2. Hafta | Tasarımda deneyimin önemi | 3. Hafta | Kullanıcı Arayüzü ve Tasarımı, Ödev örnek projelerin incelenmesi, Tasarımda etkileşim kullanımı, Proje hazırlık | 4. Hafta | Görsel İletişim Tasarımı Alanında Deneyim Odaklı veri toplama ve görselleştirme örnekleri | 5. Hafta | Ders kapsamında örnek uygulama | 6. Hafta | Program kullanımı ve uygulama | 7. Hafta | Proje Fikri Tartışması | 8. Hafta | Proje Geliştirme Aşama I | 9. Hafta | Proje Geliştirme Aşama II | 10. Hafta | Proje Geliştirme Aşama III | 11. Hafta | Proje Geliştirme Aşama IV | 12. Hafta | Proje Geliştirme Aşama V | 13. Hafta | Proje Geliştirme Aşama VI | 14. Hafta | Proje Geliştirme Aşama VII |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ferhat, S. (2016). Dijital dünyanın gerçekliği, gerçek dünyanın sanallığı bir dijital medya ürünü olarak sanal gerçeklik. Trt Akademi, 1(2), 724-746. McLellan, H. (2000). Experience design. Cyberpsychology and behavior, 3(1), 59-69. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | |
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|