DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
SANAL GERÇEKLİK VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI |
GİT518 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Doçent Doktor İclal Alev Değim Flannagan
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; |
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | AR ve VR teknolojilerini hem kuramsal hem de uygulamalı olarak ele alan bu ders kapsamında öğrenciler dünya örneklerini inceleyerek yeni projeler geliştirmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi | 2. Hafta | Sanal Gerçeklik ve Artırılmış gerçeklik tanımları | 3. Hafta | Uygulama Alanları, Saha analizi | 4. Hafta | Görsel İletişim Tasarımı Alanında AR/VR Kullanımı, Uygulama | 5. Hafta | Ders kapsamında örnek uygulama | 6. Hafta | Program kullanımı ve UI/UX Tasarımı | 7. Hafta | Proje Fikri Tartışması | 8. Hafta | Proje Geliştirme Aşama I | 9. Hafta | Proje Geliştirme Aşama II | 10. Hafta | Proje Geliştirme Aşama III | 11. Hafta | Proje Geliştirme Aşama IV | 12. Hafta | Proje Geliştirme Aşama V | 13. Hafta | Proje Geliştirme Aşama VI | 14. Hafta | Proje Geliştirme Aşama VII |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kayapa, N., & Tong, T. (2011). SANAL GERÇEKLİK ORTAMINDA ALGI. Sigma, 3, 348-354. Aktamış, H., & ARICI, V. (2013). Sanal gerçeklik programlarının astronomi konularının öğretiminde kullanılmasının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 58-70. Steuer, J. (1992). Defining virtual reality: Dimensions determining telepresence. Journal of communication, 42(4), 73-93. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | |
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|