Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SANAL GERÇEKLİK VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARI GİT518 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor İclal Alev Değim Flannagan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIAR ve VR teknolojilerini hem kuramsal hem de uygulamalı olarak ele alan bu ders kapsamında öğrenciler dünya örneklerini inceleyerek yeni projeler geliştirmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Sanal Gerçeklik ve Artırılmış gerçeklik tanımları
3. Hafta Uygulama Alanları, Saha analizi
4. Hafta Görsel İletişim Tasarımı Alanında AR/VR Kullanımı, Uygulama
5. Hafta Ders kapsamında örnek uygulama
6. Hafta Program kullanımı ve UI/UX Tasarımı
7. Hafta Proje Fikri Tartışması
8. Hafta Proje Geliştirme Aşama I
9. Hafta Proje Geliştirme Aşama II
10. Hafta Proje Geliştirme Aşama III
11. Hafta Proje Geliştirme Aşama IV
12. Hafta Proje Geliştirme Aşama V
13. Hafta Proje Geliştirme Aşama VI
14. Hafta Proje Geliştirme Aşama VII
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKayapa, N., & Tong, T. (2011). SANAL GERÇEKLİK ORTAMINDA ALGI. Sigma, 3, 348-354.
Aktamış, H., & ARICI, V. (2013). Sanal gerçeklik programlarının astronomi konularının öğretiminde kullanılmasının akademik başarı ve kalıcılığa etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 58-70.
Steuer, J. (1992). Defining virtual reality: Dimensions determining telepresence. Journal of communication, 42(4), 73-93.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok