Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
SEMİYOLOJİ VE REKLAM TASARIMI GİT517 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Göstergebilim konusunda temel prensipleri öğrenir,
2) Farklı reklam tasarımlarını göstergeler yardımıyla okuyabilir,
3) Reklamlarda anlamın inşası ve yorumu üzerine fikir geliştirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIReklam tasarımı söz konusu olduğunda dikkate alınması gereken en önemli konu anlamın nasıl yaratılacağıdır. Zira hedefine ulaşan bir tasarım ancak aktarılmak isteneni kayıpsız, doğru, hızlı ve etkili biçimde karşı tarafa iletebilendir. Bu nedenle reklamlar ve semiyoloji arasındaki ilişkiyi bilmek ve yorumlayabilmek gerekir. Ders kapsamında amaçlanan da öğrencilerin reklamlara dair eleştirel bir okuma yapabilmesini sağlayacak teorik bilgiyi aktarmak ve anlamın göstergebilimin unsurları aracılığıyla nasıl kurulduğunu tartışabilmektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Semiyoloji/Göstergebilim Nedir? Temel Kavramlar
3. Hafta Semiyotiğin Tarihsel Gelişimi ve Alandaki Önemli İsimler
4. Hafta Göstergeler ve Gösterge Türleri. Sözel ve sözel olmayan göstergeler. Göstergebilim ve Söylenceler
5. Hafta Semiyotik ve Anlamlandırma
6. Hafta Reklam Nedir? Reklam Tasarımı ve Türleri
7. Hafta Reklam Tasarımında Anlamın İnşası ve Söylencelerin Kullanımı
8. Hafta Reklamlarda Semiyotik Yapı İnşası
9. Hafta Reklam Örnekleri - Tartışma ve Analiz
10. Hafta Reklam Örnekleri - Tartışma ve Analiz
11. Hafta Dijital Reklamcılıkta Semiyotik Yapı İnşası
12. Hafta Dijital Reklam Örnekleri - Tartışma ve Analiz
13. Hafta Dijital Reklam Örnekleri - Tartışma ve Analiz
14. Hafta Genel Tartışma ve Değerlendirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitapları:

-Açıklamalı Göstergebilim Sözlüğü, Mehmet Rıfat, Alfa Yayıncılık.

Zorunlu Kaynaklar:

-Homo Semioticus ve Genel Göstergebilim Sorunları, Mehmet Rıfat, Yapı Kredi Yayınları.
-Reklam Kültür Toplum, Banu Dağtaş, Ütopya Yayınevi.
-Reklam Söylemi, Rengin Küçükerdoğan, Es Yayınları.

Önerilen Kaynaklar:

-Bilinçaltını Ayartmak - Reklam Psikolojisi, Robert Heath, The Kitap Yayınları.
-Reklam Göstergebilimi, Saniye Tuncer, Kriter Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev330
Proje160
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok