DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
GÖRSEL İLETİŞİMDE RENK |
GİT516 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Renkleri ve renklerin kültürel anlamlarını tanır, 2) Görsel iletişimde renklerin önemi ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur, 3) Sosyo-kültürel ve psikolojik bağlamları gözeterek görsel iletişim öğeleri üzerinde renk analizi yapabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Görsel iletişim açısından renklerin etkileri ve öneminin detaylı olarak ele alınacağı bu ders kapsamında amaçlanan; renge atfettiğimiz anlamların tarihsel, kültürel ve sınıfsal olarak değiştiğini dikkate alarak renk analizi yapmayı öğretmektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi. | 2. Hafta | Göz, Görme, Görsel İletişim, Algı ve Renk. Temel Kavramlar | 3. Hafta | Görsel İletişim Kapsamında Renk Teorilerine Genel Bakış. Renk Armonisi | 4. Hafta | Renklerin Önemi ve Görsel İletişim Sürecine Etkileri | 5. Hafta | Görsel İletişim ve Renk Kullanımında Kültürel Ayrımlar, Psikolojik Etkiler | 6. Hafta | Renk İncelemeleri: Sarı | 7. Hafta | Renk İncelemeleri: Kırmızı | 8. Hafta | Renk İncelemeleri: Mavi | 9. Hafta | Renk İncelemeleri: Yeşil | 10. Hafta | Renk İncelemeleri: Mor | 11. Hafta | Renk İncelemeleri: Turuncu | 12. Hafta | Renk İncelemeleri: Siyah | 13. Hafta | Renk İncelemeleri: Beyaz | 14. Hafta | Renk İncelemeleri: Diğer Renkler |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitapları:
-Rengin Etkileşimi, Josef Albers, Hayalperest Yayınevi.
Zorunlu Kaynaklar:
-Renkler: Tarih - Kültür - Sanat ? Psikoloji, Pelin Gülşen, Destek Yayınları. -Sanat Hakkında Kısa Bir Kitap, Dana Arnold, Hayalperest Yayınevi.
Önerilen Kaynaklar:
-Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Kitabevi. -Renk Armonilerinin Teorisi, Semra Doğan Ak, Akademisyen Kitabevi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Sunum,Rapor Hazırlama,Proje,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 2 | 20 | Proje | 1 | 70 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | | | | Final Sınavına Hazırlık | | | | Ders Saati | | | | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | | | | Ödevler | | | | Toplam İş Yükü | | | |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|