DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
GÖRSEL İLETİŞİM KURAMLARI |
GİT515 |
Birinci Yarıyıl (Güz) |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | Birinci Yarıyıl (Güz) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Profesör Doktor Özge Mazlum
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel iletişim teorileri hakkında kuramsal bilgiye sahip olur, 2) Edindiği kuramsal bilgi kapsamında görsel iletişim tasarımı öğelerini yorumlayabilir ve anlamlandırabilir, 3) Kuramsal bilgiye uygun tasarlanmış görsel iletişim öğelerini tanıyabilir ve iletişim sürecindeki etkilerini öngörebilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Pek çok teorisyene göre insanlık, sözlü kültür ve yazılı kültür çağlarından sonra bugün görsel kültür çağında yaşamaktadır ve belki de tarihin hiçbir döneminde olmadığı kadar büyük bir görsel ileti bombardımanı altındadır. Bu bağlamda iletişim de biçim değiştirmiş ve görselleşmiştir. Dolayısıyla bugün görsel iletişim kuramlarını bilmek, içinde yaşadığımız kültürü anlamak ve yorumlamak açısından daha da önemli hale gelmiştir.
Ders kapsamında amaçlanan görsel iletişimin temel kuram ve yaklaşımları hakkında teorik donanımın edindirilmesi ve böylece görsel iletişim öğelerini ve kültürünü tanıyabilecek, anlamlandırıp analiz edebilecek donanımın oluşturulmasıdır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi. | 2. Hafta | Görsel İletişim Nedir? İletişim ve Görsel İletişim Arasındaki Benzerlikler ve Farklılıklar Nelerdir? | 3. Hafta | Görsel İletişim Kuramlarına Giriş. Duyusal ve Algısal Teoriler Hakkında Genel Bilgi. | 4. Hafta | Duyusal Teoriler: Gestalt Kuramı | 5. Hafta | Farklı Görsel İletişim Tasarımı Öğeleri Üzerinden Gestalt Kuramına İlişkin Örneklerin Analizi | 6. Hafta | Duyusal Teoriler: Konstrüktivizm / İnşacılık Kuramı | 7. Hafta | Farklı Görsel İletişim Tasarımı Öğeleri Üzerinden İnşacılık Kuramına İlişkin Örneklerin Analizi | 8. Hafta | Duyusal Teoriler: Ekolojik Teori | 9. Hafta | Farklı Görsel İletişim Tasarımı Öğeleri Üzerinden Ekolojik Teoriye İlişkin Örneklerin Analizi | 10. Hafta | Algı Teorileri: Semiyoloji | 11. Hafta | Farklı Görsel İletişim Tasarımı Öğeleri Üzerinden Semiyolojiye İlişkin Örneklerin Analizi | 12. Hafta | Algı Teorileri: Bilişsel Teori | 13. Hafta | Farklı Görsel İletişim Tasarımı Öğeleri Üzerinden Bilişsel Teoriye İlişkin Örneklerin Analizi | 14. Hafta | Genel Değerlendirme ve Tartışma |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitapları:
-Handbook of Visual Communication Theory, Methods, and Media, Ken Smith, Sandra Moriarty, Gretchen Barbatsis, Keith Kenney, Routledge Publishing.
Zorunlu Kaynaklar:
-Dönem içinde verilecek makaleler okunacaktır.
Önerilen Kaynaklar:
-Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar, İnkılap Yayınları. -İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer, Dost Kitabevi.
|
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Diğer,Rapor Hazırlama,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ödev | 3 | 30 | Proje | 1 | 60 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|