Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
YENİ MEDYA ÇALIŞMALARI GİT514 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Yeni medya hakkında kuramsal bilgiye sahip olur,
2) Yeni medyaya ilişkin temel tartışmaları ve eleştirileri bilir,
3) Yeni medyayı ve yeni medya ortamlarını geleneksel medyadan ayıran özellikleri, sosyo-kültürel ve ekonomik alanlardaki etkilerini bilir,
4) Yeni medya okuryazarlığı edinir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIBugün yeni medya ve yeni medya ortamları gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Özellikle Z ve Alfa Kuşakları için, geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin tahtını neredeyse tamamen ele geçirmiştir. Yeni kuşaklar her yönüyle kontrol edebildiklerini hissettikleri ve etkileşim olanaklarıyla içine girebildikleri yeni medya ortamlarını sadece seyirci pozisyonunda kaldıkları geleneksel medya ortamlarına yeğlemektedir. Dolayısıyla yeni medyaya ilişkin bu yeni eğilim toplumlar, kültürler ve bireyler üzerinde çeşitli etkiler ve sonuçlar da getirmiştir. Ders kapsamında, öncelikle yeni medya ve yeni medya ortamları tanımlanacak, geleneksel medyadan ayrıştığı yanlar ele alınacaktır. Özellikle kullanıcı, kullanıcı türevli içerik yaratımı, katılımcı kültürü ile üre-tüketici olgusu, kolektif zeka, kültürel bağlamda yeni medya ekosistemi, dijital eşitsizlik ve kuşaklar arası farklar gibi olgular kavramsal ve kuramsal olarak tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Yeni Medya Nedir? Geleneksel Medya ve Yeni Medya Farkı. Avantajlar ve Dezavantajlar
3. Hafta Yeni Medya Kuram, Ortam ve Uygulamalarına Genel Bakış
4. Hafta Yeni Medya, Dijital Kültür ve Ağ Toplumu Tartışmaları
5. Hafta Yeni Medya ve Gündelik Yaşam: Değişen Alışkanlıklar, Sorunlar, Kolaylıklar
6. Hafta Yeni Medyaya Dair Bazı Yeni Kavramlar ve Tartışmalar: Sanal Kimlik, Yeni Toplumsallaşma Kültürü, Sanal Cemaatler,Benlik Sunumu, Gözetim, Ağa Takılan Kamu ve Ağdaki Birey/Benlik, Sanal Beden, Avatar
7. Hafta Mahremiyet Olgusu ve Dijital Kültürde Mahremiyet
8. Hafta Dijital Yerliler ve Dijital Eşitsizlikler
9. Hafta Yeni Medya ve Eski Kuşak: Yeni Medyada Yaşlılar ve Yaşlı Temsiliyeti
10. Hafta Yeni Medyada Var Olmak: Veri, Büyük Veri ve Algoritmalar
11. Hafta Yeni Medya ve Etik
12. Hafta Transmedya Kavramı ve Transmedya Kültürü: Yöndeşme Kültürü ve Katılımcı Kültür
13. Hafta Transmedya Hikayeciliği
14. Hafta Genel Değerlendirme ve Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitapları:

-Ağ Toplumu, Jan Van Dijk, Kafka Kitap.
-Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü, Henry Jenkins, İletişim Yayınları.

Önerilen Kaynaklar:

-Dijital Çağda İletişim Kültür ve Medya 1 - Dijitalleşme ve İletişim, Mustafa Temel, Çizgi Kitabevi.
-Dijital Çağda İletişim Kültür ve Medya 2 - Yeni Medya - Medya Kültür ve Tüketim, Mustafa Temel, Çizgi Kitabevi.
-Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları.
-Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma, Yöntem ve Teknikleri, Mutlu Binark, Ayrıntı Yayınları.
-Yeni Medya Ve? Deniz Yengin, Anahtar Kitap.
-Dijital Kültür ve Sosyal Medya Okumaları, Emrah Arğın, Hiperlink Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev220
Proje170
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok