Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
MEDYA ETİĞİ GİT513 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Etik ile ahlak arasındaki farkı bilir, kavramsal ayrımları ve tanımları yapabilir,
2) Medya etiği alanındaki temel teorileri ve tartışmaları bilir,
3) Medya etiği kavramının geleneksel ve dijital medyada ki yerini ve önemini bilir,
4) Geleneksel ve dijital medyada gözlenen etik sorunları tespit edebilir, nedenleri ve sonuçlarını tartışabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIDoğruyu arayan ve doğruya yönelen bir düşünme pratiği olarak etik, yaşamın her alanında olduğu gibi medya için de çok önemlidir. Zira medya toplumlar için dördüncü güç olma konumunu, dijitalleşmeyle beraber tamamen pekiştirmiştir. Toplumları bilgilendiren ve yönlendiren medya, bugün toplumları yöneten niteliği de edinmektedir. Bu nedenle medyada etik ilkelere özen gösterilmesi geçmişe nazaran daha da önemlidir. Ders bağlamında etik ve ahlak arasındaki fark, etik teorileri, etik düşünme, gazetecilik etiği, televizyon etiği, reklam ve pazarlama etiği ve halkla illişkiler etiği gibi başlıklar tartışılacaktır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Etik Nedir? Kullanım Alanları. Etik Kavramının Kökeni ve İçeriği. Etik ve Ahlak İlişkisi
3. Hafta Temel Etik Kuramları ve Yaklaşımları
4. Hafta Medya Etiği ve Temel Kavramları, Kuramları
5. Hafta Medyada Etik Düşünme ve Davranmanın Önemi
6. Hafta Geleneksel Medyada Etik İhlalleri: Örnekler ve Tartışma
7. Hafta Dijital Medyada Etik İhlalleri: Örnekler ve Tartışma
8. Hafta Gazetecilik Etiği: Örnek Olay İncelemeleri
9. Hafta Televizyon Etiği: Örnek Olay İncelemeleri
10. Hafta Reklam ve Pazarlama Etiği: Örnek Olay İncelemeleri
11. Hafta Halkla İlişkiler Etiği: Örnek Olay İncelemeleri
12. Hafta Fotoğrafçılık Etiği: Örnek Olay İncelemeleri
13. Hafta Sinema ve Etik: Örnek Olay İncelemeleri
14. Hafta Post-Truth Kavramı ve Medya Etiği, Genel Değerlendirme ve Tartışma
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitapları:

-İfade, Medya ve Etik, Raphael Cohen Almagor, Phoneix Yayınları.
-Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları.

Zorunlu Okuma Listesi:

-Medya ve Modernite, John Thompson, Kırmızı Yayınları.
-Medya ve Demokrasi, John Keane, Ayrıntı Yayınları.

Önerilen Kaynaklar:

-MedyaEtik, Ferlal Örs, Sentez Yayıncılık.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ödev440
Proje150
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok