Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIMDA GÜNCEL TARTIŞMALAR GİT510 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Sanat ve modernite ilişkisi hakkında fikir geliştirebilecek,
2) Bu konudaki tartışmaları anlayıp geliştirebilecek,
3) Modern sanat hakkında söz üretebilecektir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMISanat tarihinde, sanatın anlamı, değeri, amacı ve varoluş koşulları hakkında modernite kadar tartışılmış ikinci bir olgu daha bulmak pek mümkün değildir. Ders kapsamında amaçlanan bu tartışmaları, aralarındaki ilişkileri ve sonuçlarını ele alarak, bunların kaygan ve değişken sanat zeminlerinde nasıl temellendirildiği konusunu sorgulamaktır. Bu tartışmaların gündeme getirdiği farklı modernite tanımları, tercihleri ve önermeleri ayrıca ele alınarak irdelenecektir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi. Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş
2. Hafta Çağdaş sanatın belirleyici dinamiklerinin ve bağlamının ele alınması
3. Hafta Hakim modernite karşısında modernist sanatın tartışılması
4. Hafta Çağdaş sanatın felsefesinin ve form anlayışının tartışılması
5. Hafta Çağdaş sanatta deneysellik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması
6. Hafta Romantizmin çağdaş sanata etkileri
7. Hafta Teknolojik ilerlemenin çağdaş sanata yansımaları
8. Hafta Ara sınav
9. Hafta Fauvism, empresyonizm, postempresyonizm
10. Hafta Fütürizm ve vortisizm
11. Hafta Avangard sanat hareketlerinin tartışılması
12. Hafta Modernist sanat ve politika. Çağdaş sanat manifestoları
13. Hafta Modernist sanat kanonizasyonu. Çağdaş sanatın ardılları
14. Hafta Final Sınavı
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitapları:

-Nazan İpşiroğlu - Mazhar İpşiroğlu, Sanatta Devrim, Hayalbaz Kitap, 2009.
-Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, Istanbul, 1982.
-Enis Batur, Modernizmin Serüveni, Alkım, 2007.
-Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel, 2008.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Proje,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Diğer,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje190
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok