DERS ADI | DERS KODU | YARIYIL | TEORİ + UYGULAMA (Saat) | AKTS |
ÇAĞDAŞ SANAT VE TASARIMDA GÜNCEL TARTIŞMALAR |
GİT510 |
- |
3 + 0 |
10 |
DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Sanat ve modernite ilişkisi hakkında fikir geliştirebilecek, 2) Bu konudaki tartışmaları anlayıp geliştirebilecek, 3) Modern sanat hakkında söz üretebilecektir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | - |
DERS TANIMI | Sanat tarihinde, sanatın anlamı, değeri, amacı ve varoluş koşulları hakkında modernite kadar tartışılmış ikinci bir olgu daha bulmak pek mümkün değildir. Ders kapsamında amaçlanan bu tartışmaları, aralarındaki ilişkileri ve sonuçlarını ele alarak, bunların kaygan ve değişken sanat zeminlerinde nasıl temellendirildiği konusunu sorgulamaktır. Bu tartışmaların gündeme getirdiği farklı modernite tanımları, tercihleri ve önermeleri ayrıca ele alınarak irdelenecektir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi. Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş | 2. Hafta | Çağdaş sanatın belirleyici dinamiklerinin ve bağlamının ele alınması | 3. Hafta | Hakim modernite karşısında modernist sanatın tartışılması | 4. Hafta | Çağdaş sanatın felsefesinin ve form anlayışının tartışılması | 5. Hafta | Çağdaş sanatta deneysellik örneklerinin incelenmesi ve tartışılması | 6. Hafta | Romantizmin çağdaş sanata etkileri | 7. Hafta | Teknolojik ilerlemenin çağdaş sanata yansımaları | 8. Hafta | Ara sınav | 9. Hafta | Fauvism, empresyonizm, postempresyonizm | 10. Hafta | Fütürizm ve vortisizm | 11. Hafta | Avangard sanat hareketlerinin tartışılması | 12. Hafta | Modernist sanat ve politika. Çağdaş sanat manifestoları | 13. Hafta | Modernist sanat kanonizasyonu. Çağdaş sanatın ardılları | 14. Hafta | Final Sınavı |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Ders Kitapları:
-Nazan İpşiroğlu - Mazhar İpşiroğlu, Sanatta Devrim, Hayalbaz Kitap, 2009. -Norbert Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, Istanbul, 1982. -Enis Batur, Modernizmin Serüveni, Alkım, 2007. -Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel, 2008. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Proje,Eğitim-Uygulama,Rapor Hazırlama,Diğer,Sunum |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 90 | Devam | 1 | 10 | Toplam(%) | | 100 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 100 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 0 | Toplam(%) | | 100 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |
|