Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Görsel İletişim Tasarımı Tezsiz Yüksek Lisans Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
TASARIM YÖNETİMİ GİT506 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİTezsiz Yüksek Lisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IDoçent Doktor Fehmi Soner Mazlum
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Tasarım kültürü ve yönetimi ile ilgili bilgiye sahip olur,
2) Görsel iletişim alanında ürün tasarımı, markalaşma ve ürün kimliği-kurumsal kimlik konularıyla ilgili bilgi sahibi olur,
3) Gerek global gerekse yerel bağlamda tasarım yönetimi stratejilerini analiz edebilir, yenilikçi stratejiler geliştirebilir,
4) Tüketim dinamiklerini ve tüketici davranışlarını bilir ve tasarım beklentilerini proje yönetim süreçleriyle ilişkilendirebilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER-
DERS TANIMIDers kapsamında amaçlanan, görsel iletişim alanında ürün ve/ya süreç tasarlayıp geliştirirken kullanılan araçlar ile iş ve strateji modellerini tanımak ve analiz etmektir. Bu çerçevede, tasarım yönetimi kavramını tanımlamak ve tanımak hedeflenmektedir. Tasarım yönetimi dersi ile global iletişim dünyasında yer alacak markaların/tasarımcıların etik koşullarda rekabetçi yapıyı sürdürmelerini sağlayacak güncel bilgileri ve becerileri edinmeleri arzulanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Tanışma ve ders içeriği/işleyişi hakkında genel bilgi
2. Hafta Tasarım yönetimi kavramı ve tarihsel süreçteki gelişimi
3. Hafta Görsel iletişim alanında ürün geliştirme ve tasarım yönetimi ilişkisi
4. Hafta Görsel iletişim alanında çalışan markaların tasarım yönetimi kullanımı, vaka incelemeleri
5. Hafta Tasarım yönetiminde stratejik düşünce. Tartışmalar
6. Hafta Tasarım yönetiminde stratejik eylem. Tartışmalar ve örnek incelemeleri
7. Hafta Tasarımla değer yaratma ve etkin yönetim. Örnek incelemeleri
8. Hafta Doğru tasarım yönetimi ve global rekabet ortamı
9. Hafta Tasarım odaklı düşünce ve inovasyon
10. Hafta Tasarımda süreklilik ve sürdürülebilirlik
11. Hafta Tasarım yönetimi: marka ve kurumsal kimlik çalışmaları ? Öğrenci Projeleri
12. Hafta Tasarım yönetimi: marka ve kurumsal kimlik çalışmaları ? Öğrenci Projeleri
13. Hafta Tasarım yönetimi: marka ve kurumsal kimlik çalışmaları ? Öğrenci Projeleri
14. Hafta Sunumlar
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARDers Kitapları:

-Tasarım Yönetimi, Brigitte Borja De Mozota, Mediacat Yayınları.
-Fikirleri Görselleştirmek: Bir Profesyonel Gibi Tasarım Yapıp Sunmak, Gregor Kriztian, Litetatür Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Eğitim-Uygulama,Proje,Rapor Hazırlama,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje190
Devam110
Toplam(%)100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)100
Finalin Başarıya Oranı(%)0
Toplam(%)100
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok