DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Tezsiz Yüksek Lisans |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | Öğretim Görevlisi Ziya Can
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Dünya ticaret sisteminin en önemli oluşumlarından biri olan ekonomik bütünleşmelere, kuramsal ve uygulama bazında bir çerçeve çizilmesi. 2) Öğrencilerin dünyanın hemen her bölgesinde görülen ekonomik bütünleşmeleri doğru anlamalarının sağlanması. 3) Türkiye'nin de içinde bulunduğu coğrafyada yer alan en ileri ekonomik bütünleşme modeli olan Avrupa Birliği ile, Türkiye-AB ilişkilerinin kapsamlı olarak ele alınarak, ilişkilerin doğru anlaşılmasının ve değerlendirilmesinin sağlanması.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | |
DERS TANIMI | Ekonomik bütünleşmeler hakkında genel bilgi sunulmakta ve geçmişten günümüze kadar AB'nin tarihi gelişimi üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda, bütünleşme kuramı, bütünleşme biçimleri, taraf ülkelerin ekonomilerine etkileri açıklanmakta ve özellikle AB'nin gelişimindeki son aşama, Ekonomik ve Parasal Birlik ve Avrupa Merkez Bankası gibi kurumlar incelenmektedir. Ayrıca Avrupa'nın iktisadi bütünleşme sürecinde Türkiye'nin yeri ve tam üyelik sürecindeki karşılaştığı temel iktisadi sorunlar, ortak politikalar, gümrük birliği, yakınlaşma kriterleri gibi konulara da yer verilmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Giriş
| 2. Hafta | Ekonomik Entegrasyon Teorisi
| 3. Hafta | Gümrük Birliklerinin Dinamik Ekonomik Etkileri
| 4. Hafta | Ekonomik Birleşmeler
| 5. Hafta | Avrupa Tek Pazarı
| 6. Hafta | Avrupa Birliği'nde Tek Mali Pazar ve Para Birliği
| 7. Hafta | Avrupa Birliği'nin Kurumları
| 8. Hafta | Avrupa Birliği'nin Genişleme Süreci
| 9. Hafta | Türkiye- AB İlişkilerinin Temelleri ve Gelişimi
| 10. Hafta | Türkiye- AB İlişkilerinin Temelleri ve Gelişimi
| 11. Hafta | 1999 Helsinki Zirvesi ve Zirve Sonrası Gelişmeler
| 12. Hafta | Kopenhag Zirvesi ve Zirve Sonrası Gelişmeler
| 13. Hafta | Mali Yardımlar
| 14. Hafta | Sunum |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Prof.Dr.Cihan Dura, Prof.Dr. Hayriye Atik, Avrupa Birliği, Gümrük Birliği ve Türkiye, Nobel Yayın, Ankara, Mart 2007.
Balassa B. The Theory of Economic Integration. Allen and Unwin, London, 1962. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje | 1 | 10 | Toplam(%) | | 50 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 50 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 1 | 120 | 120 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 60 | 60 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | 1 | 40 | 40 | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 4 | 5 | 20 | Toplam İş Yükü | | | 287 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,56 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |