DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Psikoloji ve nörobilimdeki gelişmelerin de etkisi ile şekillenen davranışsal ekonominin temel varsayımlarını ve yöntemlerini kavrar. 2) Bireylerin aldığı kararlarda bilişsel ve duyusal faktörlerin etkilerini göz önüne almayı, rasyonalite, önyargılar, bilişsel kısayollar vb. faktörlerin tercihlere etkisini analizlerde dikkate alabilir. 3) Bir davranışsal ekonomi araştırması tasarlayabilir. 4) Davranışsal ekonomi ile ilişkili güncel çalışmalar hakkında tartışabilir. 5) Klasik iktisat ve davranışsal iktisat arasındaki farklılıkları tartışabilir.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu ders ile ekonomi ve psikoloji alanlarının kesişiminde olan karar verme süreçlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu bağlamda beklenti teorisi, bilişsel kestirmeler ve hatalar, risk algısı gibi temel davranışsal ekonomi konuları ile birlikte davranışsal ekonomi ölçümlerinde sıklıkla kullanılan çeşitli oyun teorilerine de yer verilecektir. Dersin içeriğini alanda yapılan güncel çalışmalara dair okumalar oluşturacaktır. Ayrıca, dönem sonunda öğrencilerin öğrendikleri bilgiler ışığında bir davranışsal ekonomi çalışması dizayn etmeleri beklenmektedir. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Davranışsal Ekonomiye Giriş | 2. Hafta | Davranışsal Ekonominin Tarihsel Gelişimi, Metodolojisi ve Deneysel Yöntemler | 3. Hafta | Rasyonalite ve Fayda Maksimizasyonu | 4. Hafta | Kayıptan Kaçınma ve Sahiplik Etkisi; Zihinsel Muhasebe | 5. Hafta | Kısa Yollar ve Yanlılıklar | 6. Hafta | Rasyonaliteden Sistematik Sapmalar | 7. Hafta | Beklenti Teorisi | 8. Hafta | Oyun Teorisi | 9. Hafta | Zihin: Sistem 1 ve Sistem 2 | 10. Hafta | Tutumlar ve Ruh Hali: Tetikleme (Priming) | 11. Hafta | Tutumlar ve Ruh Hali: Ruh Hali ve Kişilik; Sosyal Normlar | 12. Hafta | Davranışsal Kamu Politikaları; Dürtme (nudge) Teorisi ve Seçim Mimarisi | 13. Hafta | Davranışsal Ekonomi, Mutluluk ve Öznel İyi Oluş (Esenlik) | 14. Hafta | Davranışsal Ekonominin Geleceği |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Wilkinson, N. & Klaes, M. (2012), An introduction to behavioral economics, MacMillan * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 160 | 160 | Toplam İş Yükü | | | 299 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |