DERSİN TÜRÜ | Zorunlu |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | 1 |
YARIYIL | İkinci Yarıyıl (Bahar) |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) İleri düzey istatistik yöntemlerindeki temel konuları tartışabilirler. 2) Karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçerler. 3) İleri düzey istatistik yöntemleriyle ilgili olarak istatistik paket programlarını kullanırlar. 4) İleri düzey istatistik yöntemleriyle ilgili rapor yazabilirler. 5) İleri düzey istatistik yöntemlerine uygun araştırma soruları tasarlayabilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı davranış bilimlerinde kullanılan ileri düzey istatistik yöntemlerindeki konuları tartışmak, öğrencilere araştırma sorularına uygun analiz seçeneklerine karar vermelerini, uygun analizleri uygulamalarını ve bulgularına dair uygun raporlar yapabilmelerini öğretmektir. Dersin konuları arasında yapısal eşitlik modelleri, gizli yapı analizleri, gruplar arası değişimsizlik analizi gibi ileri düzey analitik yöntemler bulunmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | İleri araştırma teknikleri I | 2. Hafta | İleri araştırma teknikleri II | 3. Hafta | İleri araştırma teknikleri III | 4. Hafta | Yapısal eşitlik modelleri I | 5. Hafta | Yapısal eşitlik modelleri II | 6. Hafta | Yapısal eşitlik modelleri III | 7. Hafta | İleri araştırma tekniklerini uygulama I | 8. Hafta | İleri araştırma tekniklerini uygulama II | 9. Hafta | İleri araştırma tekniklerini uygulama III | 10. Hafta | İleri araştırma tekniklerini uygulama IV | 11. Hafta | Deney uygulama I | 12. Hafta | Deney uygulama II | 13. Hafta | Deney uygulama III | 14. Hafta | Deney uygulama IV |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2011). Multivariate statistics. Boston: Allyn and Bacon. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Eğitim-Uygulama,Diğer |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Mini-Sınav | 4 | 30 | Proje | 1 | 40 | Toplam(%) | | 70 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 70 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 30 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | 4 | 2 | 8 | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Ödevler | 1 | 155 | 155 | Toplam İş Yükü | | | 301 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 10,03 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |