DERSİN TÜRÜ | Seçmeli |
DERSİN DÜZEYİ | Doktora |
DERSİN YILI | - |
YARIYIL | - |
AKTS | 10 |
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I | -
|
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI |
Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Bir deneyi yürütmek için gerekli olan becerilerle donanırlar. 2) Deneysel yöntemlere ilişkin eleştirel ve analitik bir bakış açısı geliştirirler. 3) Farklı deneysel desenler için uygun istatistiksel analizleri seçebilir ve uygulayabilirler. 4) Bir deneyi yürütürken uyulması gereken etik kurallarla ilgili kavrayış geliştirirler. 5) Deneysel bir araştırmayı rapor edebilirler.
|
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ | Yüz Yüze |
DERSİN ÖNKOŞULLARI | Yok |
ÖNERİLEN DERSLER | Yok |
DERS TANIMI | Bu dersin amacı, öğrencilere deneysel yöntem konusunda doktora düzeyinde gerekli olan tüm bilgilerin verilmesidir. Ders kapsamında örneklem seçimi, deneysel desenler türleri, deneklerin ve deneycilerin özellikleri, bir deney tasarımında sıklıkla karşılaşılabilen sorunlar/hatalar ve bunların çözümleri gibi konular üzerinde durulacaktır. Bu derste öğrencilerin özgün birer deney tasarlamaları ve başarıyla yürütmeleri beklenmektedir. Ayrıca deneysel araştırmalar konusunda dünya çapındaki trendlerin takip edilmesi ve uygulanması amaçlanmaktadır. |
DERS İÇERİĞİ | HAFTA | KONULAR |
---|
1. Hafta | Deneysel Desene Giriş | 2. Hafta | Deneysel Desenlerde Değişkenler, Koşullar ve Geçerlilik | 3. Hafta | Deney Yürütme Sürecinde Etik İlkeler ve Usuller | 4. Hafta | Tek Faktörlü Desenler | 5. Hafta | Kontrol Yöntemleri: Seçkisiz Atama, Boyunduruklu Kontrol, Karşıt Dengeleme | 6. Hafta | Çok Faktörlü (Faktöriyel) Desenler | 7. Hafta | Küçük N Desenleri | 8. Hafta | Yarı Deneysel Desenler | 9. Hafta | Temel Karşılaştırmalar ve Çoklu Karşılaştırma Testleri | 10. Hafta | Aracı Değişken Analizi | 11. Hafta | Düzenleyici Değişken Analizi | 12. Hafta | Araştırma Raporu Yazma | 13. Hafta | Öğrenci Sunumları | 14. Hafta | Gözden Geçirme |
|
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR | Kirk, R. E. (2013). Experimental design: Procedures for the behavioral sciences (4. baskı). Los Angeles: Sage.
Shadish, W., Cook, T. D. ve Campbell, D. T. (2002). Experimental and quasi-experimental designs for generalized causal inference. Boston: Houghton Mifflin. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir. |
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ | Anlatım,Tartışma,Proje |
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ | | Sayısı | Toplam Katkısı(%) |
---|
Proje | 1 | 60 | Toplam(%) | | 60 | Yıl İçinin Başarıya Oranı(%) | | 60 | Finalin Başarıya Oranı(%) | | 40 | Toplam(%) | | 100 |
|
AKTS İŞ YÜKÜ |
Aktivite |
Sayı |
Süresi(Saat) |
İş Yükü |
Ara Sınav | | | | Kısa Sınavlara hazırlık | | | | Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 5 | 70 | Final Sınavına Hazırlık | 1 | 24 | 24 | Ders Saati | 14 | 3 | 42 | Ara Sınava Hazırlık | | | | Laboratuvar | | | | Final Sınavı | 1 | 3 | 3 | Ödevler | 1 | 160 | 160 | Toplam İş Yükü | | | 299 |
---|
Toplam İş Yükü / 30 | | | 9,96 |
---|
Dersin AKTS Kredisi | | | 10 |
|
DİL | Türkçe |
STAJ / UYGULAMA | Yok |
| |