Anasayfa  »  Sosyal Bilimler Enstitüsü »  Sosyal Psikoloji Doktora Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
DENEYSEL DESEN PSK613 - 3 + 0 10

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİDoktora
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS10
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)I-
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Bir deneyi yürütmek için gerekli olan becerilerle donanırlar.
2) Deneysel yöntemlere ilişkin eleştirel ve analitik bir bakış açısı geliştirirler.
3) Farklı deneysel desenler için uygun istatistiksel analizleri seçebilir ve uygulayabilirler.
4) Bir deneyi yürütürken uyulması gereken etik kurallarla ilgili kavrayış geliştirirler.
5) Deneysel bir araştırmayı rapor edebilirler.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERYok
DERS TANIMIBu dersin amacı, öğrencilere deneysel yöntem konusunda doktora düzeyinde gerekli olan tüm bilgilerin verilmesidir. Ders kapsamında örneklem seçimi, deneysel desenler türleri, deneklerin ve deneycilerin özellikleri, bir deney tasarımında sıklıkla karşılaşılabilen sorunlar/hatalar ve bunların çözümleri gibi konular üzerinde durulacaktır. Bu derste öğrencilerin özgün birer deney tasarlamaları ve başarıyla yürütmeleri beklenmektedir. Ayrıca deneysel araştırmalar konusunda dünya çapındaki trendlerin takip edilmesi ve uygulanması amaçlanmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Deneysel Desene Giriş
2. Hafta Deneysel Desenlerde Değişkenler, Koşullar ve Geçerlilik
3. Hafta Deney Yürütme Sürecinde Etik İlkeler ve Usuller
4. Hafta Tek Faktörlü Desenler
5. Hafta Kontrol Yöntemleri: Seçkisiz Atama, Boyunduruklu Kontrol, Karşıt Dengeleme
6. Hafta Çok Faktörlü (Faktöriyel) Desenler
7. Hafta Küçük N Desenleri
8. Hafta Yarı Deneysel Desenler
9. Hafta Temel Karşılaştırmalar ve Çoklu Karşılaştırma Testleri
10. Hafta Aracı Değişken Analizi
11. Hafta Düzenleyici Değişken Analizi
12. Hafta Araştırma Raporu Yazma
13. Hafta Öğrenci Sunumları
14. Hafta Gözden Geçirme
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARKirk, R. E. (2013). Experimental design: Procedures for the behavioral sciences (4. baskı). Los Angeles: Sage.

Shadish, W., Cook, T. D. ve Campbell, D. T. (2002). Experimental and quasi-experimental designs for generalized causal inference. Boston: Houghton Mifflin.
* Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Proje
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje160
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14570
Final Sınavına Hazırlık12424
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı133
Ödevler1160160
Toplam İş Yükü299
Toplam İş Yükü / 309,96
Dersin AKTS Kredisi10
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4         
P5         
P6         
P7    X      
P8         
P9  X   X   X    
P10  X   X   X   X   X
P11        X  
P12          X
P13          X
P14          X
P15         
P16         
P17