Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Nöral hücre yapısı ve fonksiyonu, hücre içi ve hücreler arası sinyal sistemleri, beyin ve omurilik organizasyonu hakkında yorum yapabilir. 2) Duygu, düşünce ve davranışların temelini oluşturan nöral mekanizmayı kavrar. 3) Duyusal bilginin işlenmesi ve motor cevabın oluşturulmasındaki sinirsel temelleri açıklayabilir. 4) Beyinde farklı bölgelerdeki sinir hücreleri ile bilişsel işlemler arasındaki ilişkiler hakkında tartışma yürütebilir. 5) Sinirbilim ve nörobiyoloji konularının sosyal davranışı nasıl açıkladığını tartışabilir.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu ders sinir sistemi yapı ve fonksiyonu ile bu sistemin insan psikolojik fonksiyonlarına etkisini anlatır. Nöral hücre yapısı ve fonksiyonu, hücre içi ve hücreler arası sinyal sistemleri, beyin ve omurilik organizasyonu bu dersin kapsamındadır. Duyusal bilginin işlenmesi ve motor cevabın oluşturulmasındaki sinirsel temeller ile algı, dikkat, öğrenme, hafıza, duygu, karar verme ve sosyal davranışlar gibi daha yüksek insan psikolojik fonksiyonları bu ders kapsamında işlenir. Son olarak derste, sinirbilim ve nörobiyoloji konularının sosyal davranışı açıklama konusunda yeterlilikleri de tartışılmaktadır.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Sinir Hücrelerinde Elektriksel Sinyaller (İyon kanalları ve Taşıyıcılar)
2. Hafta
Sinaptik İletim (Nörotransmiterler ve Reseptörleri)
3. Hafta
Sinir Hücrelerinde Moleküler Sinyaller
4. Hafta
Sinaptik Plastisite
5. Hafta
Nöral Bağlantıların Oluşturulması ve Değişimi
6. Hafta
Duyusal İşleme I (Dokunma, İçalgı, Ağrı)
7. Hafta
Duyusal İşleme II (Görme, Duyma Sistemleri, Kimyasal Duyular)
8. Hafta
Hareket ve Hareketin Merkezi Kontrolü I
9. Hafta
Hareket ve Hareketin Merkezi Kontrolü II
10. Hafta
Konuşma ve Dil
11. Hafta
Duygular
12. Hafta
Sosyal Biliş ve Beyin I
13. Hafta
Sosyal Biliş ve Beyin II
14. Hafta
Sosyal Biliş ve Beyin III
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Purves, D., Augustine, G. J., Fitzpatrick, D., Hall, W. C., LaMantia, A. ve White, L.E. (2012). Neuroscience (5. baskı). Sunderland, MA: Sinauer. * Bu derste kullanılacak temel materyaller her yıl güncellenmektedir.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Diğer
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Proje
1
60
Toplam(%)
60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
60
Finalin Başarıya Oranı(%)
40
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
14
5
70
Final Sınavına Hazırlık
1
24
24
Ders Saati
14
3
42
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
3
3
Ödevler
1
160
160
Toplam İş Yükü
299
Toplam İş Yükü / 30
9,96
Dersin AKTS Kredisi
10
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ