Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Görsel ve sözel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi 2) Anlamın oluşma sürecini sorulama ve muhakeme etme becerisi 3) Tasarım problemlerini çözme, eleştirel düşünme ve özgün fikirler üretme becerisi 4) Etik kurallar çerçevesinde çalışmaları değerlendirme becerisi 5) Kavramsal ve yaratıcı düşünme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
GÖRSEL ALGI
DERS TANIMI
Göstergebilimin temel ilkeleri ve kavramlarını öğrenme. Gösterge türlerini irdeleme, mit ve hikayelerin grafik tasarımındaki önemini vurgulayarak uygulamalar yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, ders bilgilendirmesi, karşılıklı beklentilerin tartışılması ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi
2. Hafta
Göstergebilim nedir? Göstergebilimsel okumada anlamın düzenlenişi, görselde biçim ve içerik kavramları hakkında bilgi verme. Tartışma
3. Hafta
Anlamlandırma. Yan anlam ve asıl anlam. Göstergebilimin temel kavramları; gösterge, gösteren, gösterilen
4. Hafta
Mitler, Metanomi, Kodlar ve Metafor
5. Hafta
Sembol ve işaret hakkında tartışma. Sembol tasarımı
6. Hafta
Sembol tasarımı, maske art, sunum, kritik
7. Hafta
Maske art son kritik
8. Hafta
Vize (Rapor)
9. Hafta
Gestalt ın Algı Tanımı.
10. Hafta
Nasıl algılıyoruz? Algılama süreçleri, algıda seçicilik
11. Hafta
Bakmak ve görmek arasındaki fark
12. Hafta
Obje art eskizler
13. Hafta
Obje art reklendirme
14. Hafta
Obje art son kritik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLAR
Berger, J. (2006). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
Burnett, R. (2007). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.
Ertan, G. ve Sansarcı, E. (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.
Koffka, K. (1935). Principles of Gestalt psychology. New York: Harcourt, Brace.