Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖSTERGEBİLİM GRA473 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Gözde Aslan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görsel ve sözel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi
2) Anlamın oluşma sürecini sorulama ve muhakeme etme becerisi
3) Tasarım problemlerini çözme, eleştirel düşünme ve özgün fikirler üretme becerisi
4) Etik kurallar çerçevesinde çalışmaları değerlendirme becerisi
5) Kavramsal ve yaratıcı düşünme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERGÖRSEL ALGI
DERS TANIMIGöstergebilimin temel ilkeleri ve kavramlarını öğrenme. Gösterge türlerini irdeleme, mit ve hikayelerin grafik tasarımındaki önemini vurgulayarak uygulamalar yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, ders bilgilendirmesi, karşılıklı beklentilerin tartışılması ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi
2. Hafta Göstergebilim nedir? Göstergebilimsel okumada anlamın düzenlenişi, görselde biçim ve içerik kavramları hakkında bilgi verme. Tartışma
3. Hafta Anlamlandırma. Yan anlam ve asıl anlam. Göstergebilimin temel kavramları; gösterge, gösteren, gösterilen
4. Hafta Mitler, Metanomi, Kodlar ve Metafor
5. Hafta Sembol ve işaret hakkında tartışma. Sembol tasarımı
6. Hafta Sembol tasarımı, maske art, sunum, kritik
7. Hafta Maske art son kritik
8. Hafta Vize (Rapor)
9. Hafta Gestalt ın Algı Tanımı.
10. Hafta Nasıl algılıyoruz? Algılama süreçleri, algıda seçicilik
11. Hafta Bakmak ve görmek arasındaki fark
12. Hafta Obje art eskizler
13. Hafta Obje art reklendirme
14. Hafta Obje art son kritik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARBerger, J. (2006). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.

Burnett, R. (2007). İmgeler Nasıl Düşünür? İstanbul: Metis Yayınları.

Ertan, G. ve Sansarcı, E. (2016). Görsel Sanatlarda Anlam ve Algı. İstanbul: Alternatif Yayıncılık.

Koffka, K. (1935). Principles of Gestalt psychology. New York: Harcourt, Brace.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık11010
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Sunum (Hazırlık dahil)155
Rapor yazma188
Uygulama
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2         
P3         
P4    X      
P5    X   X   X  
P6      X     X
P7         
P8         
P9        X  
P10         
P11         
P12         
P13         
P14  X        
P15