Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
GÖRSEL ALGI GRA472 - 3 + 0 4

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS4
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Gözde Aslan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görsel düşünme, görsel çözümleme ve kendini ifade etme becerisi
2) Tasarım problemlerini çözme, uygulayabilme ve özgün fikirler üretme becerisi
3) Kavramsal düşünme ve zamanı verimli kullanarak düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi
4) Görsel algıda seçicilik, algısal öğrenme, keşfetme ve bilgiyi zenginleştirme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLER
DERS TANIMIGörme, algılama ve görsel ifade becerilerini geliştirme ve grafik tasarım alanında yaratıcı bir proje ile pekiştirme.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, ders bilgilendirmesi, karşılıklı beklentilerin tartışılması ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi.
2. Hafta Tasarım ilkeleri nelerdir? Renklerin dili. Algı, Görsel algı nedir? Görsel iletişimde algılama ölçütleri nelerdir? Bilgi verme, ön tartışma.
3. Hafta Bakmak ve Görmek / Arasındaki farklar nedir?
4. Hafta Gestalt kuramı ve algılama ilkeleri
5. Hafta Seçilen bir tasarım üzerine analiz yapma, sunum
6. Hafta Sunum
7. Hafta Sunum
8. Hafta Vize (Araştırma Raporu)
9. Hafta Afiş tasarımı eskizleri
10. Hafta Eskizlerin tartışılması, seçilmesi.
11. Hafta Tasarımın dijital ortama aktarılması
12. Hafta Tasarımın dijital ortama aktarılması
13. Hafta Tasarımın tasarım ilkelerine ve gestalt algılama ilkelerine göre analizi
14. Hafta Son kritik
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARAmbrose, Gavin, Harris, Paul. Grafik Tasarımda I?mge (M.K. I?z C?ev.). (1.Basım). I?stanbul: Literatu?r Yayınları, 2013.
Arnheim, R. (2012). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayıncılık.

Berger, J. (2006). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Ara Sınav140
Toplam(%)40
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)40
Finalin Başarıya Oranı(%)60
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav122
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14342
Final Sınavına Hazırlık11010
Ders Saati14342
Ara Sınava Hazırlık166
Laboratuvar
Final Sınavı122
Ödevler
Uygulama2816
Toplam İş Yükü120
Toplam İş Yükü / 304
Dersin AKTS Kredisi4
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4
P1       
P2       
P3       
P4  X     X  
P5  X   X    
P6    X   X   X
P7       
P8       
P9       
P10       
P11       
P12       
P13        X
P14  X      
P15      X