Anasayfa  »  Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi »  Grafik Tasarımı Programı

DERS ADIDERS KODUYARIYILTEORİ + UYGULAMA (Saat)AKTS
KİNETİK TİPOGRAFİ GRA471 - 2 + 2 5

DERSİN TÜRÜSeçmeli
DERSİN DÜZEYİLisans
DERSİN YILI-
YARIYIL-
AKTS5
ÖĞRETİM ELEMAN(LAR)IÖğretim Görevlisi Gözde Aslan
DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI Bu dersin sonunda öğrenciler;
1) Görsel ve sözel yolla iletişim kurma ve kendini ifade etme becerisi
2) Etik kuralları dikkate alarak, çalışmalarına uygun yazı karakteri seçme ve hareketlendirebilme becerisi
3) Tasarım problemlerini çözme, uygulayabilme ve özgün fikirler üretme becerisi
4) Belirli bir tema dahilinde ve sınırlılığında çalışma ve çalışmayı belirlenen zaman içerisinde sonlandırma becerisi
5) Kavramsal düşünme ve düşündüklerini görsel olarak ifade edebilme becerisi
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİYüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARIYok
ÖNERİLEN DERSLERHAREKETLİ GRAFİK TASARIM
DERS TANIMITipografinin ana bileşenlerini kullanarak ve tipografiye duygu katarak bir konsept üzerinde hareketlendirme çalışmaları yapma.
DERS İÇERİĞİ
HAFTAKONULAR
1. Hafta Giriş, ders bilgilendirmesi, karşılıklı beklentilerin tartışılması ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi.
2. Hafta Örnek araştırmaların sunumu, değerlendirme, tartışma.
3. Hafta Örnek araştırmaların sunumu, değerlendirme, tartışma. Belirli bir tema belirleme
4. Hafta Eskiz çalışmaları. Eskizlerin tartışılması, seçilmesi.
5. Hafta Eskizlerin tartışılması, seçilmesi ve dijital ortama aktarılması
6. Hafta Hareketlendirme
7. Hafta Vize (Araştırma Raporu ve 1. Uygulama)
8. Hafta 2. Uygulama için tema belirleme ve eskiz çalışmaları
9. Hafta Eskiz çalışmaları. Eskizlerin tartışılması, seçilmesi.
10. Hafta Eskizlerin tartışılması, seçilmesi ve dijital ortama aktarılması
11. Hafta Hareketlendirme ve kritik
12. Hafta Hareketlendirme ve kritik
13. Hafta Son kritik
14. Hafta Çalışmaların sonlandırılması.
ZORUNLU YA DA ÖNERİLEN KAYNAKLARSolomon, M. The Art of Typography. New York: Watson-Guptill Publications, 1990

Fink Joanne, Kastin Judy (1993) Lettering Arts. Hong Kong: PBC

Carter, R., Day, B., Meggs, P. B. (2012). Typographic Design: Form and Communication. New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN-13: 978-0470648216
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİAnlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Sorun/Problem Çözme,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
 SayısıToplam Katkısı(%)
Proje160
Toplam(%)60
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)60
Finalin Başarıya Oranı(%)40
Toplam(%)100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite Sayı Süresi(Saat) İş Yükü
Ara Sınav111
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi14456
Final Sınavına Hazırlık188
Ders Saati14456
Ara Sınava Hazırlık188
Laboratuvar
Final Sınavı111
Ödevler
Uygulama21020
Toplam İş Yükü150
Toplam İş Yükü / 305
Dersin AKTS Kredisi5
DİLTürkçe
STAJ / UYGULAMAYok
  

PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ
Ö1Ö2Ö3Ö4Ö5
P1         
P2      X    
P3         
P4  X        
P5        X  
P6      X    
P7        X  
P8          X
P9    X      
P10         
P11    X   X    
P12         
P13    X      
P14  X        
P15        X