Bu dersin sonunda öğrenciler; 1) Belirli bir concept dahilinde ve sınırlılığında çalışma becerisi 2) Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alabilme becerisi 3) Eleştirel düşünme becerisi 4) Bir bağlam içinde düşünme becerisi 5) Gelişen ve değişen teknolojiyi takip etme ve kendine uygun olanı seçme becerisi 6) Tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurma becerisi 7) Sanat ve tasarım alanında disiplinler arası çalışabilme becerisi.
DERSİN VERİLİŞ BİÇİMİ
Yüz Yüze
DERSİN ÖNKOŞULLARI
Yok
ÖNERİLEN DERSLER
Yok
DERS TANIMI
Bu derste, pazarlama iletişimi ve reklam analizi konusunda temel kavramlar ve bilgilerin edinilmesi ve bu bilgiler doğrultusunda, reklam analizi ve değerlendirmesi yapılarak, grafik tasarım süreçleri ile bağlantılar kurulması ve bu bilgilerin uygulamalı alanda kullanımı konusunda bilgiler verilmektedir.
DERS İÇERİĞİ
HAFTA
KONULAR
1. Hafta
Giriş, derse ilişkin bilgi verilmesi
2. Hafta
Pazarlama temel kavramlar, Bütünleşik Pazarlama İletişimi (1.Bölüm)
3. Hafta
Marka Yönetimi (2.Bölüm)
4. Hafta
Satın Alma Davranışları (3.Bölüm)
5. Hafta
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Planlama Süreci (4.Bölüm)
6. Hafta
Reklam Kampanya Yönetimi (5.Bölüm)
7. Hafta
Reklam Tasarımı (6.Bölüm)
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Geleneksel Medya Kanalları (7.Bölüm)
10. Hafta
Dijital Pazarlama (8.Bölüm)
11. Hafta
Sosyal Medya (9.Bölüm)
12. Hafta
Alternatif Pazarlama (10.Bölüm)
13. Hafta
Halkla İlişkiler ve Sponsorluk Programları (13.Bölüm)
- Clow, K. E., & Baack, D. (2016). Bütünleşik reklam, tutundurma ve pazarlama iletişimi. Çeviri Edi. Gülay Öztürk. Nobel Akademik Yayıncılık. - Eser, Z., & Korkmaz, S. (2017). Pazarlamaya giriş. Siyasal Kitabevi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Proje,Sunum,Rapor Hazırlama,Anlatım,Tartışma,Soru-Cevap,Örnek Olay İncelemesi,Eğitim-Uygulama,Sunum,Proje,Rapor Hazırlama
DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ VE GEÇME KRİTERLERİ
Sayısı
Toplam Katkısı(%)
Ara Sınav
1
50
Diğer
1
50
Toplam(%)
100
Yıl İçinin Başarıya Oranı(%)
100
Finalin Başarıya Oranı(%)
0
Toplam(%)
100
AKTS İŞ YÜKÜ
Aktivite
Sayı
Süresi(Saat)
İş Yükü
Ara Sınav
1
1
1
Kısa Sınavlara hazırlık
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
5
2
10
Final Sınavına Hazırlık
Ders Saati
14
2
28
Ara Sınava Hazırlık
Laboratuvar
Final Sınavı
1
1
1
Ödevler
Proje
5
2
10
Uygulama
5
2
10
Toplam İş Yükü
60
Toplam İş Yükü / 30
2
Dersin AKTS Kredisi
2
DİL
Türkçe
STAJ / UYGULAMA
Yok
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (P) / DERSİN ÖĞRENME KAZANIMLARI (Ö) MATRİSİ